• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

ZQT

The Banker
2-Faktor
Kör ibland en av mina egna.

image.jpg


Toppnoter: lime & japansk mynta
Mellannoter: basilika & havsbris
Basnoter: filippinsk elemi & tjära


Den stora frågan är ju om det är den som du körde på kings 100 topp?
 

Nexus

Panerai
Kontorstid är det min naturliga doft (Snus, kaffe, panikångestsvett och eventuell bakfylla) som gäller då jag träffar mycket folk i yrket och helst inte vill spontanmörda någon stackars astmatisk kund.

Men, blandar vi in donnor i ekvationen så kör jag Boss Soul.
Kombinerat med mörk kavaj, ett förföriskt leende och en ytterst tveksam moral så är det ett bra recept för att inte behöva somna ensam.
 

ollkli

Rolex
2-Faktor
Kontorstid är det min naturliga doft (Snus, kaffe, panikångestsvett och eventuell bakfylla) som gäller då jag träffar mycket folk i yrket och helst inte vill spontanmörda någon stackars astmatisk kund.

Men, blandar vi in donnor i ekvationen så kör jag Boss Soul.
Kombinerat med mörk kavaj, ett förföriskt leende och en ytterst tveksam moral så är det ett bra recept för att inte behöva somna ensam.


Haha bästa tipset hittills!
 

Simpatico

Rolex
Kär en repost för dom som inte läser igenom den gamla.

Kör två parfymer jobb samt övrig tid. Har efter alla år kommit till slutsatsen att jag bara behöver två dofter.
En lite diskret för jobbet samt en personlig favorit för ledig tid.

Bilder och beskrivningar oblygt lånade från nätet.

Först ut jobb
ps.jpg

Kort beskrivning om PS
- "En spännande kombination där de fräscha och uppfriskande citronerna och bergamotten här möter den aromatiska blandningen av muskot, nyplockade blommor och varmt träd. Känslan är blyg om än maskulin och fungerar vid alla tillfällen".

Övrig tid:
adp.jpg

Beskrivning -"En manlig Eau de Colonge av hög kvalitet och karaktär, sofistikerad och elegant. En unik komposition av träiga läder accord gör doften maskulin och elegant".

Toppnot: siciliansk citron och ingefära.
Hjärtnot: neroli och myrra.
Basnot: läder, musk och cederträ

Fridens.
 

Sgt Hal

Omega
Badrumshyllans standardsortiment:

Issey Miyake - L'eau D'Issey
Jean-Paul Gaultier - Le Male
Taylor of old Bond street - diverse för/under/efter rakning
 

Rossi

Rolex
2-Faktor

Kunde inte sagt det bättre själv "svårslagen". Robes (parfymvärldens Hodinkee) rankade den som "worst buy 2013". På Basenotes och Fragantica ser det inte bättre ut...Ännu en trist flanker som försöker emulera Le Male Summer '11. Det här är parfymskaparnas GANTklocka,

Det finns faktiskt en svensk tjej vars ord hörsammas tom av LVMH. Hon kan sina saker, och, nej aldrig ens pratat med människan http://parfumistansblogg.blogspot.se/. Sinnessjukt insatt.

För er som är intresserade finns det en snabbkurs som ger dig en snabb inblick i grunderna:)http://pojkfroken.blogspot.se/p/parfymskolan.html
 
Kunde inte sagt det bättre själv "svårslagen". Robes (parfymvärldens Hodinkee) rankade den som "worst buy 2013". På Basenotes och Fragantica ser det inte bättre ut...Ännu en trist flanker som försöker emulera Le Male Summer '11. Det här är parfymskaparnas GANTklocka,

Det finns faktiskt en svensk tjej vars ord hörsammas tom av LVMH. Hon kan sina saker, och, nej aldrig ens pratat med människan http://parfumistansblogg.blogspot.se/. Sinnessjukt insatt.

För er som är intresserade finns det en snabbkurs som ger dig en snabb inblick i grunderna:)http://pojkfroken.blogspot.se/p/parfymskolan.html

Oops! Här klampar man blåögt in i en helt annan värld. Intressant. Här börjar då den långa resan mot parfymskaparnas Rolex. Återkommer :)
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
Samples on the way. Bla en vial från Svenska Agonist(50ml €1000, får mest Juicy fruit från den) :) En sjuk värld kommer att öppnas. Som sagt det är skillnad på att säga att "jag har en TAG. Vet inte modellen"; och ""jag har en '68 meters first".
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
Det tycker jag nog att du kan göra. Citrustonen som man hitta i de flesta ADP gör den tidlös när det gäller ålder och målgrupp.
 

Belic

Cartier
Kört på denna ett bra tag och varit supernöjd:
ysl.jpg


Då den började närma sig sitt slut åkte jag förbi NK och luktade på en acqua di parma tobacco eller något sånt. Men jag snålade ur och köpte en Tom ford. Jag ångrar mig så sjukt mycket!! Är det någon på forumet som använder nedan parfym kan man få en flaska till ett väldigt förmånligt pris!
tfnoir3.jpg
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Någon som testat nya Chanel Blue Eau De Parfum? Jag har Eau De Toilet innan, någon skillnad utöver att den förstnämnda är starkare?

nd.25967.jpg
 
Topp