• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Vincent

Cartier
Fick hem den idag och den var inte alls som jag hade förväntat mig! Väldigt speciell doft ingen mellanmjölk direkt men jag gillar den!
1222f86b995ffd349faf4e4932607694.jpg
 

ollkli

Rolex
2-Faktor
Nån som testat den sista i Dior Homme serien, Dior Homme Parfume. Ska tydligen vara en riktig hit med samma DNA som föregångarna men betydligt mörkare och manligare.

dior.jpg
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Nån som testat den sista i Dior Homme serien, Dior Homme Parfume. Ska tydligen vara en riktig hit med samma DNA som föregångarna men betydligt mörkare och manligare.

dior.jpg
Ja den var inte alls så dum tycker jag. Gillar både Dior Homme och Dior Homme Intense och sitter på flaskor av både (vintage så klart :)) men tycker ändå Dior Homme Parfum är tillräckligt egen för att funka med dessa. Den påminner något om Dior Homme med en nertonad iris och starkare lädernot.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Min parfymsamling är numer komplett lång tid framöver efter lite jagande. Den består nu av tre stycken som kommer användas (resten får samla damm)

nd.9752.jpg

Paul smith man 2
-
Favorit sedan flera år. Numer tyvärr ej i produktion längre vilket ledde mig till att jaga eBay förgäves då UK har lagar som förhindrar att man får skeppa parfym utomlands. Lyckades övertala en brittisk säljare att deklarera lite kreativt och skicka men den fastnade lik förbannat.. Till min stora lycka hittade jag en 100ml ifrån en tysk säljare så nu står den fint i hyllan igen.
41wOLYPrVPL._SY355_.jpg

Byredo Gypsy water
-
Mer vuxen än ovannämnda, riktigt bra.
P030185.png

Guerlain L'homme ideal
- Fick mig ett sample i Paris i januari, insåg att de inte saluförs i Sverige så plockade upp den under min senaste tur. Riktigt bra och mer vuxen den med.
 

ollkli

Rolex
2-Faktor
Ja den var inte alls så dum tycker jag. Gillar både Dior Homme och Dior Homme Intense och sitter på flaskor av både (vintage så klart :)) men tycker ändå Dior Homme Parfum är tillräckligt egen för att funka med dessa. Den påminner något om Dior Homme med en nertonad iris och starkare lädernot.

Ah tack för info. Jag gillar irisen så det fick bli en beställning av Dior Homme intense. Underbar doft verkligen!
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Har för mig den går på runt 1700-1800:- ja. Köpte min flaska för 1200:- på eBay så det går att hitta till rimligare pris. Det förekommer en del kopior på eBay dock så där får man vara lite försiktig.
 

ollkli

Rolex
2-Faktor
Har för mig den går på runt 1700-1800:- ja. Köpte min flaska för 1200:- på eBay så det går att hitta till rimligare pris. Det förekommer en del kopior på eBay dock så där får man vara lite försiktig.
Ok. Någon säljare att rekommendera? Och hur bra är den? Kort recension? ;)
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Ok. Någon säljare att rekommendera? Och hur bra är den? Kort recension? ;)
Kikade runt lite på bukten och hittade en som sålde den till ett bra pris. Verkar vara en seriös säljare. Skulle de ange ett lägre värde på paketet så du slipper moms/tull (vilket jag naturligtvis inte uppmuntrar nån att fråga) skulle det kunna bli ett klipp.
Den är väldigt bra. Tänk dig en rik piptobaks-doft som backas upp av söt vanilj och lite kakao. Lyxig och jävligt sexig. :)
Grym prestanda har den med, håller lätt 10+ timmar på mig. A little goes a long way.
 

ollkli

Rolex
2-Faktor
Kikade runt lite på bukten och hittade en som sålde den till ett bra pris. Verkar vara en seriös säljare. Skulle de ange ett lägre värde på paketet så du slipper moms/tull (vilket jag naturligtvis inte uppmuntrar nån att fråga) skulle det kunna bli ett klipp.
Den är väldigt bra. Tänk dig en rik piptobaks-doft som backas upp av söt vanilj och lite kakao. Lyxig och jävligt sexig. :)
Grym prestanda har den med, håller lätt 10+ timmar på mig. A little goes a long way.
Stort tack för info och hjälp. Låter som en parfym jag skulle älska! Ska kolla upp den. Känns bara sisådär att blindköpa något jag aldrig luktat på för dom pengarna
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Stort tack för info och hjälp. Låter som en parfym jag skulle älska! Ska kolla upp den. Känns bara sisådär att blindköpa något jag aldrig luktat på för dom pengarna
Nej det är dumt att blindköpa något för de summorna. Får du inte nån möjlighet att testa den så dra iväg ett PM till mig så ska jag försöka hjälpa dig. :)
 

ollkli

Rolex
2-Faktor
Blind köpte denna efter alla fina recensioner men får den inte att flyga på mig. Carolina herrera 212. Tror det är 100ml eller större. Kan kolla upp det om någon är intresserad. Bytes mot någon annan parfym helt enkelt :) kom med förslag! Kanske använt 20 sprayningar totalt.

image.jpeg
 
Senast ändrad:

MrPlow

Rolex
Eau De Lacoste L.12.12 Blanc EdT

"Inspirerad av den klassiska vita pikétröjan är Eau De Lacoste Blanc en ren och unik doft. Den öppnar upp med en fräsch träig och örtig blandning av grapefrukt, kardemumma, rosmarin och cederlöv för att skapa ett rent och aromatiskt första intryck...."
0737052412870-1.jpg

Kört den här ett tag men funderar på något mustigare till vintern...
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Har lite parfymer utlagda i en facebook-grupp för det ändamålet. Postar listan här med om nån skulle vara intresserad. Gör jag något som bryter mot forumreglerna får admins säga till så tar jag naturligtvis bort inlägget. Här nedan följer inlägget i sin helhet, hojta till vid intresse eller om ni har några funderingar:

Så var det då dags att skala ner samlingen ytterligare en aning. Här är ett gäng dofter som behöver komma till ett bättre hem där de får gott om omtanke och användande.
Dofter med ett " * " efter sig kommer i tillhörande kartong/förpackning. Alla priser nedan är inklusive frakt. Skickar med Postens gröna vadderade påsar. Kan skicka spårbart via Schenker vid önskemål (priset kan då i vissa fall öka med nån krona). Jag tar inget ansvar för eventuellt slarv och borttappade paket från Postens sida.
Lämna en kommentar nedan eller skicka ett PM vid intresse. Tack!

Designer:
Armani - Acqua di Giò Essenza (EdP) 38/40ml 350:-
Chanel - Platinum Égoïste 98/100ml 550:- *
Costume National - 21 98/100ml 400:- *
Costume National - Costume National Homme 99/100ml 400:- *
Dsquared² - Potion (EdP) 49/50ml 300:-
Lacoste - Essential 73/75ml 200:-
Lalique - Encre Noire 95/100ml 250:-
Lancôme - Hypnôse Homme 74/75ml 350:-
L'Occitane - Eau de L'Occitan 99/100ml 250:- *
L'Occitane - Eau de Vétyver 99/100ml 250:- *
Narciso Rodriguez - Narciso Rodriguez For Him 48/50ml 200:- *
Prada - Amber pour Homme 97/100ml 400:- *
Prada - Infusion d'Homme 97/100ml 350:-
Thierry Mugler - A*Men Pure Wood 99/100ml 500:- *

Niche:
Dueto Parfums - Golden Boy 95/100ml 550:- *
Etat Libre d'Orange - Fat Electrician 48/50ml 400:- *
Etat Libre d'Orange - Tom of Finland 48/50ml 400:- *
Hilde Soliani - Bell'Antonio 65/100ml 400:-
Historiae - Mystic Oud 98/100ml 650:- *
Kinski (Escentric Molecules) - Kinski 99/100ml 600:- *
Parfum d'Empire - Eau de Gloire 98/100ml 500:- *
Parfum d'Empire - Yuzu Fou 97/100ml 500:- *
 
Topp