Laddar...
Nymans Ur 1851

Johannesens
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

KS's i Östersund?

Diskussion i 'Lifestyle' startad av Marquise, 20 juli 2016.

1. Marquise
    Trådstartare

Marquise Bonde

Från:
    Moderlandet
    Pennan skrev på pappret idag, jag kommer alltså flytta hem efter 16 år och bli norrlänning. Erfarenheten från min senaste visit (år 2000) är att solen går aldrig upp på vintern, solen går aldrig ner på sommaren & man kan inte använda samma täcke året runt. Mer information har jag inte. Så nu undrar jag vad denna stad har att erbjuda en 90-talist i klockväg, alkoholförtäringsväg, aktivitetsväg, damväg och alla andra vägar jag troligtvis kommer korsa under min tid i denna isolerade stad som bara får mig att tänka på filmen frozen. Finns det några KS folk från denna delen av svearike?

cjperry och Scaramanga gillar detta.
  2. Scaramanga

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
  3. Mkarlsson

Mkarlsson Borgare

Från:
    Östersund
    Jag och @gunnholt bor i ösd också. Dags att styra en ny gtg framöver!:)

gunnholt gillar detta.
  4. Donkii

Donkii Catch me if you can!

Från:
    Östersund
    Jag skulle behöva en Wingman :D

sherwan, Jonte73, tissoter och 2 andra gillar detta.
  5. Stroboman

Stroboman Borgare

Från:
    Medelpad
    Hej!
    Jag bor på mitten, mellan Östersund och Sundsvall. Har jobbat i Östersund och Brunflo förut.

6. Marquise
    Trådstartare

Marquise Bonde

Från:
    Moderlandet
    Fan vad ball, gav det 50/50 att någon skulle svara! Det kanske är större än jag inbillat mig.

Stänger inte Östersunds enda club vintertider? :woot:

7. Donkii

Donkii Catch me if you can!

Från:
    Östersund
    Finns fler än en klubb :) Året runt ;)

8. Stroboman

Stroboman Borgare

Från:
    Medelpad
    Dessutom har Östersund ett restaurangutbud som är fantastiskt! Allt från Donken till Loftet, Brunkullan och Chili i Brunflo!
    Hela registret, från snabbmat till ställen som känner leverantörerna personligen!

9. Marquise
    Trådstartare

Marquise Bonde

Från:
    Moderlandet
    Sedär, lita inte på flashback. Den matnyttiga infon får man från KS :cigar:

Jag kommer undersöka de alla kan jag lova då jag är fruktansvärt bekväm när det gäller matlagning :woot:

Stroboman och tissoter gillar detta.
  10. Kinglolle

Kinglolle Bonde

Från:
    Jämtland
    Jag finns en bit utanför men jobbar i Östersund. Håller inte riktigt brunkullan och särskilt inte loftet särskilt högt men visst finns det en del hyfsade restauranger.

Jag är ändå gift (lyckligt dessutom) så kan agera distraction team vid behov

Stroboman gillar detta.
  11. Stroboman

Stroboman Borgare

Från:
    Medelpad
    Jag får ursäkta mig med att det var ett tag sedan jag var på Loftet och käka! Men bredden på restauranger är stor i Östersund, det måste du hålla med om!
    Men i jämförelse med Sundsvall så åker jag hellre till Östersund!
    Bor ju i Ånge så jag har lika långt till bägge städerna!

12. Kinglolle

Kinglolle Bonde

Från:
    Jämtland
    Ja för tusan och båda dessa restauranger var erkänt bra men tyvärr tappat lite av sin forna glans med tiden och diverse ägarbyten/personalbyten etc.

Det finns absolut bra alternativ precis som du skriver i blandade prisklasser.

Stroboman gillar detta.
  13. Marquise
    Trådstartare

Marquise Bonde

Från:
    Moderlandet
    Restauranger i alla dess former går hem hos mig, verkligen allt från Big Mac & Co till Ostron och Chablis. Hur ser det ut med krogmat? Om barerna serverar mat i större utsträckning skiftar från stad till stad har jag märkt, synd då jag alltid har en tendens att inte köpa ka "yllemat" och vaknar upp brutalt hungrig.

14. Stroboman

Stroboman Borgare

Från:
    Medelpad
    Om du vill äta svindyrt är ju alltid Mikado ett alternativ! Fantastiskt ställe! http://mikadosweden.com sedan finns Sir Winston http://www.sirwinston.se dom har "jämtländsk " mat, personligen uppskattar jag detta! Matkällan har rediga pizzor till bakfyllehungern!
    Sen var det det där med tjejjer. Du kommer att befinna dig i en universitetsstad!

15. Marquise
    Trådstartare

Marquise Bonde

Från:
    Moderlandet
    Faktiskt på universitetet självt ;) Hur är det med damer däruppe? Har hört gott om stadens damer, sen att slippa skånskan är bara + i mina ögon.

16. Stroboman

Stroboman Borgare

Från:
    Medelpad
    Du slipper inte bara skånska! De flesta i Östersund har en lite mer "casual" känsla. Mer treklang än pumps, om du förstår. Överlag trevligt folk!

17. Stefanweei

Stefanweei Biskop

Från:
    Göteborg
    Östersund... Born and raised!

Dock har jag inte varit i stan på 10 år, och har hört från vänner som bor där fortfarande att dom trivs i alla fall. Verkar finnas helt OK krogutbud (även om alla känner alla), samt restauranger. Så jag har inget egentligen att bidra med förutom att det är en jävligt fin stad.

18. cjperry

cjperry Präst

Från:
    Norr
    Här har vi en till Östersundare. Verkligen hög tid att fixa en GTG!

Stroboman gillar detta.
  19. Stroboman

Stroboman Borgare

Från:
    Medelpad
    Ska vi försöka snickra ihop ett datum för GTG? Jag är ju sjukskriven i x antal veckor framåt, så jag är ytterst flexibel med datum!

cjperry gillar detta.
  20. cjperry

cjperry Präst

Från:
    Norr
    Det tycker jag! Är egen företagare så jag är flexibel.

Stroboman gillar detta.
  21. Stroboman

Stroboman Borgare

Från:
    Medelpad
    Har ingen jättesamling, men bördigheten är total!

cjperry gillar detta.
  22. cjperry

cjperry Präst

Från:
    Norr
    Det är intresset som räknas :) Lite whiskey och nördsnack, kanske agera wingman åt @Donkii om det fortfarande är aktuellt.

Stroboman gillar detta.
  23. Johe

Johe Bonde

Kommer från trakterna ursprungligen och är på väg upp en vecka nu. Har iofs ganska späckat schema och bara klockan på armen med mig, men ifall det råkar blir av denna vecka så skriv gärna så kanske jag kan titta förbi :)

Stroboman gillar detta.
  24. Rey

Rey Stadsbo

Från:
    Uppsala
    Flyttar dit i höst med tjejen! Kul att det finns annat KS folk på plats!

Stroboman gillar detta.
  25. Kinglolle

Kinglolle Bonde

Från:
    Jämtland
    Min samling är obefintlig då de roligare såldes en gång i tiden för att finansiera hus/husrenovering och undvika studielån. Intresset däremot större så jag är gärna med, tar med några billligare klockor iaf att klämma på och säkert någon cigarr att röka för de som vill :)

Rey och Stroboman gillar detta.
  26. Marquise
    Trådstartare

Marquise Bonde

Från:
    Moderlandet
    Är det MiU på gång?

cjperry gillar detta.
  27. Rey

Rey Stadsbo

Från:
    Uppsala
    :), pluggar läkare via Umeå Universitet men ska gå mina sista tre kliniska år i Östersund :) kul med lite nytt! Har noll koll gällande stan mer än att det såg fint ut när jag var på besök på sjukhuset i våras!

cjperry gillar detta.
  28. Marquise
    Trådstartare

Marquise Bonde

Från:
    Moderlandet
    Får du studentboende om du fortfarande går i Umeå?

Rey gillar detta.
  29. cjperry

cjperry Präst

Från:
    Norr
    Kul med en klockintresserad läkare i stan. Vilken avdelning kommer du vara på?

Rey gillar detta.
  30. Rey

Rey Stadsbo

Från:
    Uppsala
    Flyttar ju till östersund helt så vi har fått en tvåa av landstinget bredvid sjukhuset, 30m till ingången där jag har mitt omklädningsrum haha så det är rätt gött! Annars har jag hört att det inte är jättelätt med boende.. ibland lönar det sig att plugga vårdrelaterade saker ;)