• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS's i Östersund?

Marquise

Omega
Pennan skrev på pappret idag, jag kommer alltså flytta hem efter 16 år och bli norrlänning. Erfarenheten från min senaste visit (år 2000) är att solen går aldrig upp på vintern, solen går aldrig ner på sommaren & man kan inte använda samma täcke året runt. Mer information har jag inte. Så nu undrar jag vad denna stad har att erbjuda en 90-talist i klockväg, alkoholförtäringsväg, aktivitetsväg, damväg och alla andra vägar jag troligtvis kommer korsa under min tid i denna isolerade stad som bara får mig att tänka på filmen frozen. Finns det några KS folk från denna delen av svearike?
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Jag skulle behöva en Wingman :D
Wingman-Everyone+needs+one.jpg
 

Husse

Patek
Hej!
Jag bor på mitten, mellan Östersund och Sundsvall. Har jobbat i Östersund och Brunflo förut.
 

Husse

Patek
Dessutom har Östersund ett restaurangutbud som är fantastiskt! Allt från Donken till Loftet, Brunkullan och Chili i Brunflo!
Hela registret, från snabbmat till ställen som känner leverantörerna personligen!
 

Marquise

Omega
Finns fler än en klubb :) Året runt ;)

Sedär, lita inte på flashback. Den matnyttiga infon får man från KS :cigar:

Dessutom har Östersund ett restaurangutbud som är fantastiskt! Allt från Donken till Loftet, Brunkullan och Chili i Brunflo!
Hela registret, från snabbmat till ställen som känner leverantörerna personligen!

Jag kommer undersöka de alla kan jag lova då jag är fruktansvärt bekväm när det gäller matlagning :woot:
 

Lolle

Panerai
Jag finns en bit utanför men jobbar i Östersund. Håller inte riktigt brunkullan och särskilt inte loftet särskilt högt men visst finns det en del hyfsade restauranger.

Jag är ändå gift (lyckligt dessutom) så kan agera distraction team vid behov
 

Husse

Patek
Jag finns en bit utanför men jobbar i Östersund. Håller inte riktigt brunkullan och särskilt inte loftet särskilt högt men visst finns det en del hyfsade restauranger.

Jag är ändå gift (lyckligt dessutom) så kan agera distraction team vid behov
Jag får ursäkta mig med att det var ett tag sedan jag var på Loftet och käka! Men bredden på restauranger är stor i Östersund, det måste du hålla med om!
Men i jämförelse med Sundsvall så åker jag hellre till Östersund!
Bor ju i Ånge så jag har lika långt till bägge städerna!
 

Lolle

Panerai
Jag får ursäkta mig med att det var ett tag sedan jag var på Loftet och käka! Men bredden på restauranger är stor i Östersund, det måste du hålla med om!
Men i jämförelse med Sundsvall så åker jag hellre till Östersund!
Bor ju i Ånge så jag har lika långt till bägge städerna!
Ja för tusan och båda dessa restauranger var erkänt bra men tyvärr tappat lite av sin forna glans med tiden och diverse ägarbyten/personalbyten etc.

Det finns absolut bra alternativ precis som du skriver i blandade prisklasser.
 

Marquise

Omega
Restauranger i alla dess former går hem hos mig, verkligen allt från Big Mac & Co till Ostron och Chablis. Hur ser det ut med krogmat? Om barerna serverar mat i större utsträckning skiftar från stad till stad har jag märkt, synd då jag alltid har en tendens att inte köpa ka "yllemat" och vaknar upp brutalt hungrig.
 

Husse

Patek
Om du vill äta svindyrt är ju alltid Mikado ett alternativ! Fantastiskt ställe! http://mikadosweden.com sedan finns Sir Winston http://www.sirwinston.se dom har "jämtländsk " mat, personligen uppskattar jag detta! Matkällan har rediga pizzor till bakfyllehungern!
Sen var det det där med tjejjer. Du kommer att befinna dig i en universitetsstad!
 

Husse

Patek
Faktiskt på universitetet självt ;) Hur är det med damer däruppe? Har hört gott om stadens damer, sen att slippa skånskan är bara + i mina ögon.
Du slipper inte bara skånska! De flesta i Östersund har en lite mer "casual" känsla. Mer treklang än pumps, om du förstår. Överlag trevligt folk!
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Östersund... Born and raised!

Dock har jag inte varit i stan på 10 år, och har hört från vänner som bor där fortfarande att dom trivs i alla fall. Verkar finnas helt OK krogutbud (även om alla känner alla), samt restauranger. Så jag har inget egentligen att bidra med förutom att det är en jävligt fin stad.
 

Husse

Patek
Ska vi försöka snickra ihop ett datum för GTG? Jag är ju sjukskriven i x antal veckor framåt, så jag är ytterst flexibel med datum!
 

Johe

Omega
Kommer från trakterna ursprungligen och är på väg upp en vecka nu. Har iofs ganska späckat schema och bara klockan på armen med mig, men ifall det råkar blir av denna vecka så skriv gärna så kanske jag kan titta förbi :)
 

Lolle

Panerai
Min samling är obefintlig då de roligare såldes en gång i tiden för att finansiera hus/husrenovering och undvika studielån. Intresset däremot större så jag är gärna med, tar med några billligare klockor iaf att klämma på och säkert någon cigarr att röka för de som vill :)
 

cjperry

Audemars
2-Faktor
:), pluggar läkare via Umeå Universitet men ska gå mina sista tre kliniska år i Östersund :) kul med lite nytt! Har noll koll gällande stan mer än att det såg fint ut när jag var på besök på sjukhuset i våras!
Kul med en klockintresserad läkare i stan. Vilken avdelning kommer du vara på?
 
  • Like
Reactions: Rey

Rey

Rolex
Får du studentboende om du fortfarande går i Umeå?

Flyttar ju till östersund helt så vi har fått en tvåa av landstinget bredvid sjukhuset, 30m till ingången där jag har mitt omklädningsrum haha så det är rätt gött! Annars har jag hört att det inte är jättelätt med boende.. ibland lönar det sig att plugga vårdrelaterade saker ;)
 
Topp