• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kuddhörnan

egbert

Panerai
Jag gillar verkligen denna form på klockor. Pillow-shaped brukar det benämnas på engelska. Det började med en bild på en VC Harmony som är så snygg att det gör lite ont i magen. Känner att jag behöver en kuddformad klocka! Har varit nära att slå till på en Longines Heritage 1935, snygg och en lyckad reproduktion av en historisk klocka. Men det finns mycket annat där ute. Gillar ni också? Tipsa gärna om modeller i överkomlig prisklass. Nytt och gammalt. Eller bara ös på med bilder och glada tillrop över klockor i denna sköna form!

Och nu lite inspirationsbilder, oblygt stulna från world wide web!

image.png

image.jpeg

image.jpeg

image.gif

image.jpeg

image.jpeg
 

JesperO

Rolex
kul trådstart! fina klockor, klart svag för VC

Min första riktiga klocka var en kudde...
finns kvar men får minimalt med handledstid... dock svårt att göra sig av med sin allra första förälskelse

bild186.jpg
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Hehe såg för mig att tråden skulle diskutera något helt annat.... KS egna mjukis hörna :D
 
Topp