• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kuddrummet (Bilder på era cushion-case klockor!)

babanker

Panerai
Hej!

Som rubriken lyder, posta fritt med bilder och information om era klockor med kuddformade boetter! Nya som vintage. Har inte sett så många på forumet, tycker själv att det är en underbar form.

Jag har själv ingen att inleda med då jag härom månaden blev av med min gamla Omega cal. 26,5 i silverkudde. :(
Må väl!
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Min moddade 6309-7040. Kul klocka som dessvärre inte används så ofta som den borde.

2-34_zpsb8f5ec6b.jpg
 

pnt

Rolex
2-Faktor
6309 från 85. Får dock väldigt lite handledstid så den får nog gå snart.

34gNjK1.jpg
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Fuskar då jag inte äger någon av klockorna längre, hoppas det är okej:bookworm:

Doxa 1200t numa, underbar design men blå var inte tavelfärgen för mig. En orange ska jag ha en dag.


Seiko 7040, haft så många nu. Älskar klockan på bild och formen, men bara ljummen för tavlan. Kommer säkert köpa en till igen innan året är slut (man lär sig aldrig :D):

(numera hos Jaganata, årsklocka, så antar den stannar annars första tjing Johan hehe ;))


(annan 7040, senast iaf hos Ålaren på ttt)

Seiko 6105-8110, ruggigt cool sak. Ibland lite ågren att jag flippa den då den var "billig"...


Seiko 6139-7002, kuddformad kronograf. Cool klocka som jag tror finns hos Klockodile nu.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Min 6309-7040 med nyare visare och insert. Nån har moddat den med svart dag- datumhjul vilket enligt mig gör klockan snyggare. Bärs av mig oftast på olivzulu men flatvent gummit har också sin charm.

ehuha5y6.jpg


ute6ame6.jpg


ratygary.jpg
 
Topp