• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kul att det går bra!

jabla

Sarlacc
Instämmer.
Skulle vara kul att veta hur många som är "dubbelanslutna", själv är jag inte det. Däremot har jag lurkat där i flera år.
 

Josef B

Bestraffaren
Många av oss KS:are är från TTT, kan nog tänka mig att 80-90% av oss är därifrån. Av oss som är "dubbelanslutna" är nog bara en handfull som är hyfsad aktiva där. Har själv bara varit inloggad högst 2 gånger där, sedan såg jag ett inlägg om en GTG på Kim Hua, och på Kim Hua blev jag värvad till KS. Har ju självklart tittat förbi flertalet gånger för att se om det händer nåt på diskussionsforumet, men oftast så blir det på Köp och sälj.
 

Josef B

Bestraffaren
Vill också påpeka att ALLA intressanta forumister finns på KS!

Hell, Propagandaministern!

avd nej jag blev inte tvingad att säga så av herr spence :mrgreen:
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Man är ju som sagt uppfödd på TTT, men är sen hösten mest aktiv här.
Tack för ett lärorikt och underbart forum!
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Jag hängde runt (oreggad) där en del förut, men har knappt varit införbi där sen KS startade. Bestämde mig efter ett tag att regga mig här, då stämningen och det som upplevdes "Jobbigt-Stockholmskt" på TTT tilltalade mig...
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Jag började att diskutera klockor på Flashbacks klockforumdel sen gick jag över till TTT för att jag tröttnade på den allmänt låga nivån på FB. Men sen fick jag höra om KS och resten är historia.. Nu är jag fast här och kan säga att detta är det klockforum jag är mest nöjd med. Grabbarna här gör ett så bra jobb :)
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
Ja, riktigt kul för dom :smile: . Lite fler framgångssiffror för TTT:

- 1502 stycken medlemmar.
- 5,4% av medlemmarna har fler än 50 inlägg.
- Den mest ihärdige postaren har 355 inlägg.
- 1 (en) medlem har fler än 300 inlägg.
- 5 medlemmar har fler än 200 inlägg.
- 5 medlemmar har fler än 150 inlägg.
- 11 trådar har fler än 50 svar.
 
80talisten skrev:
Jag började att diskutera klockor på Flashbacks klockforumdel sen gick jag över till TTT för att jag tröttnade på den allmänt låga nivån på FB. Men sen fick jag höra om KS och resten är historia.. Nu är jag fast här och kan säga att detta är det klockforum jag är mest nöjd med. Grabbarna här gör ett så bra jobb :)

Tycker nog vi alla ska sträcka på oss lite för hur bra forumpatronerna än är så spelar det inte så mycket roll om inte medlemmarna är aktiva och deltar i forumet, vilket är klocksnacks styrka! alla bidrar!

MVH
Anders P
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
Må så vara, men med tanke på hur ofta "vissa" av dom flippar klockor kommer iallafall Barncancerfonden vara Denke oerhört tacksamma.:grin:
 
Rossi skrev:
Må så vara, men med tanke på hur ofta "vissa" av dom flippar klockor kommer iallafall Barncancerfonden vara Denke oerhört tacksamma.:grin:
Barncancerfonden hörde av sig nu på morgonen när nåtts av nyheten att denke är på, och undrade om barncancergalan verkligen kommer behövas nu dom räknar med en bra sudd tydligen.. :mrgreen:
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Nu ska vi väl inte smutskasta TTT, jag inledde mitt klockintresse via gamla TTT, och hade även mitt första sthlms gtg med dom.
 
C

Crowolf

Guest
Det är märkligt för detta är mitt första klockforum, märkligt för att jag alltid sneglat på feta ur. Drömde tidigt om Speedy Och Sub.
Har däremot slaviskt följt en del bloggar och sajter...de gamla vanliga....

/Pope
 

vonhall

Rolex
Angermanagement skrev:
Kul att det går bra på det andra forumet, de är 1500 medlemmar nu!

Är inte helt säker om du är allvarlig eller ironisk?
Hur som helst så hänger jag på bägge forumen och självklart så har jag samma nick på bägge forumen. Det optimala för mig som klockintresserad hade varit om bägge forumen hade kunnat växa sig riktigt stora. Är tyvärr inte helt säker på att Sverige är tillräckligt stort klockland! Men det får tiden visa.
 

Kson

Patek
2-Faktor
Klocksnack är nr1 men har samma nick på TTT men bara skapat för att sälja, lite lågt men men.. :)

Passar på att tacka killarna som skapade Klocksnack :)
 
vonhall skrev:
Angermanagement skrev:
Kul att det går bra på det andra forumet, de är 1500 medlemmar nu!

Är inte helt säker om du är allvarlig eller ironisk?
Hur som helst så hänger jag på bägge forumen och självklart så har jag samma nick på bägge forumen. Det optimala för mig som klockintresserad hade varit om bägge forumen hade kunnat växa sig riktigt stora. Är tyvärr inte helt säker på att Sverige är tillräckligt stort klockland! Men det får tiden visa.


Absolut ingen ironi, upplever du inte det duktigt att få 1500 medlemmar när det finns två stora forum när man bara var 1080 när man var ensamt?
 

vonhall

Rolex
Absolut ingen ironi, upplever du inte det duktigt att få 1500 medlemmar när det finns två stora forum när man bara var 1080 när man var ensamt?

Ok då vet jag! Tycker det är säkrast att fråga när man är osäker! :)
Tycker självklart att det är bra om ett forum har 1500 medlemmar. Ändå roligare hade varit om de var lite mer aktiva!
 

_jonte

Patek
Gillar både KS och TTT. Synd bara att aktiviteten är så låg på TTT, 15oo medlemmar borde kunna prestera bättre än så.
 

Pleximannen

Cartier
Jokkmokkswe skrev:
Nu ska vi väl inte smutskasta TTT, jag inledde mitt klockintresse via gamla TTT, och hade även mitt första sthlms gtg med dom.

+1 det har ju varit inkörsporten. Men KS vinner ju på att det är högre i tag och mindre byråkratiskt... bara en sån sak som att man får länka till Traderaannonser visar ju på lite öppnare sinnen för att nämna ett exempel. Och den inställningen funkar ju uppenbarligen med tanke på trafiken här.
 
Topp