• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kul från H. Moser & Cie

Eller vad säger ni?

https://www.hodinkee.com/articles/moser-swiss-alp-watch-s-introducing


P8250614.jpg


P8250603.jpg


P8250591.jpg


 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Mh. Dom har fantastiska tavlor, den modellen hade jag dock inte sett. Men sannolikt lika fantastisk som endeavour(stavning?)

Edit: haha, hade inte ljudet på första vändan på videon. :)
 

GLE

Omega
Ja det är humor på en skön nivå. Härlig känsla att ha en sån på handleden, när alla andra tror att det är en apple watch....
 

JohnDoe

Rolex
Men kom de inte med den eller var det en liknande förut när AW lanserades. Fanns väl ett gäng trådar om den här på KS. Då var den limiterad och kostade väl 25kUSD.
 

Zingo

Rolex
Med viss risk att få skit nu men det skulle lika gärna kunna stå "Morris" på den (om man inte såg urverket).. :)
 

GLE

Omega
Cool men fattar inte riktigt grejen
Det är en lyxklocka som ser ut som en apple watch. Just Apple watch anses ju vara en av anledningarna till att den traditionella klockindustrin går på knäna just nu. Och jag tycker att detta är det absolut coolaste svaret på problemet. Betydligt coolare än att försöka lansera sin egen smart watch, vilket många gör nu. T ex Tag Heuer.
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
image.jpeg
image.jpeg

Såg en liknade i ett skyltfönster i Warszawa i somras. Sken upp som en sol först för det var första gången jag såg en live. Men blev snabbt mycket besviken på den här tavlan iaf. Såg väldigt alldaglig och lite tråkig ut enligt mitt tycke. Svår fotad var den också.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
image.jpeg
image.jpeg

Såg en liknade i ett skyltfönster i Warszawa i somras. Sken upp som en sol först för det var första gången jag såg en live. Men blev snabbt mycket besviken på den här tavlan iaf. Såg väldigt alldaglig och lite tråkig ut enligt mitt tycke. Svår fotad var den också.
Iofs en annan modell?
 

DrDre

Patek
Den här killen gör ett hemmabygge som går ett steg längre än Moser då han behåller kronan fri iWatchen.

Det stora problemet för honom var att kronan på iWatch inte sitter i mitten. Imponerande.


Mosers variant.

C2489ECF-AB36-49BD-B561-933CBA007D20.jpeg


Hemmabygget.

614AA1D1-213B-4378-BE92-6678590CB69B.jpeg

BC460CE1-F60E-47BE-B2B6-585380A671B3.jpeg
 
Topp