• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kul med klockor

lottlar

Breitling
2-Faktor
En del av klockorna kommer nog att åka på auktion så småningom. Alla ni kunniga som sett lite vad som finns i samlingen, har ni något råd att ge om vilka som kan vara "roliga" (om man nu kan kalla det det), vettiga att spara själv. Självklart har jag lite blick för vad jag gillar utseendemässigt men tar tacksamt emot tips.
 

DrKlocka

Audemars
En del av klockorna kommer nog att åka på auktion så småningom. Alla ni kunniga som sett lite vad som finns i samlingen, har ni något råd att ge om vilka som kan vara "roliga" (om man nu kan kalla det det), vettiga att spara själv. Självklart har jag lite blick för vad jag gillar utseendemässigt men tar tacksamt emot tips.
Det enklaste om du vill sälja dem är att göra en annons här på forumet istället. Det är inga jättedyrgripar och arvodet för auktionerna kommer nog äta upp en stor del av det du får ut.
 

lottlar

Breitling
2-Faktor
Det enklaste om du vill sälja dem är att göra en annons här på forumet istället. Det är inga jättedyrgripar och arvodet för auktionerna kommer nog äta upp en stor del av det du får ut.
Jo misstänker det. Till saken hör att det finns en hel del fickur i andra lådor. En del har ovisst värde. Intresset för fickur kanske är svalare på detta forum?
 

DrKlocka

Audemars
Jo misstänker det. Till saken hör att det finns en hel del fickur i andra lådor. En del har ovisst värde. Intresset för fickur kanske är svalare på detta forum?
Jo, så kan det vara. Men du kan ju alltid dela upp det och sälja fickuren på auktion, om du nu inte vill prova här. Det kostar ju inget på klocksnack :)
 

Martin Lovasz

Audemars
Det är himla svårt att värdera allt du har för man vill gärna ha en titt inuti och en klocka som din Bulova har ett helt annat värde om man vet att den fungerar då dessa stämgaffelur ofta är söndriga på grund av att de bara legat oanvända.
 

lottlar

Breitling
2-Faktor
Det är himla svårt att värdera allt du har för man vill gärna ha en titt inuti och en klocka som din Bulova har ett helt annat värde om man vet att den fungerar då dessa stämgaffelur ofta är söndriga på grund av att de bara legat oanvända.
Bulovan fungerar i alla fall just nu vad jag kan se. Den har en inskription på baksidan som inte säger mig nåt. Present för lång och trogen tjänst? Ska ta en bild.
 

lottlar

Breitling
2-Faktor

Bilagor

  • 20170609_213847.jpg
    20170609_213847.jpg
    142.1 KB · Visningar: 72
Topp