Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Kul tavla till Datejust, eventuellt köpare.

Diskussion i 'Diskussion' startad av SerbastianFlyte, 26 augusti 2014.

1. SerbastianFlyte
    Trådstartare

SerbastianFlyte Friends of KS

Hej alla KS diggare. Finns det lite roliga tavlor man kan köpa till en Datejust? Sitter med en 36 mm´s med vit tavla men är sugen på att byta. Tråden med färgglada tavlor för Daydate ger inspiration, finns motsvarande för Datejusts?

2. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Beror på referensen..

3. Tobias Eriksson

Tobias Eriksson Friends of KS

Vit tavla är ju snyggast!

om det är en äldre DJ vill säga :)

4. SerbastianFlyte
    Trådstartare

Det är en 16234.

5. Mr_Jonas

Mr_Jonas Friends of KS

Från:
    Göteborg
    Blå tavla tycker jag är snyggt. Vet inte om dom finns att byta till idag hos AD, men det är bara att gå dit, så får du se alla tavlor som finns till modellen.

Lånad bild av Google

Rozzy och SerbastianFlyte gillar detta.
  6. SerbastianFlyte
    Trådstartare

Mm, den blå är fin. Tänker mig något annat dock; typ fjordblå, pippigul eller dylikt. Får knalla in till farbror urmakaren.

7. BadkarsPiraten

BadkarsPiraten Biskop

Från:
    Ulricehamn
    Den gråa som finns ute till salu nu har fått mig på fall.
    Så simpelt, så elegant och passar så perfekt till allting på klockan. Förstår inte varför man inte ser fler gråa tavlor på DJ's, jag älskar det!

_jonte gillar detta.
  8. Aurum

Aurum Gubbsnygg

De gälla färgerna finns inte till din modell och de få som finns till DJ är extremt dyra.

SerbastianFlyte gillar detta.
  9. BadkarsPiraten

BadkarsPiraten Biskop

Från:
    Ulricehamn

Hugger säljarens bild, hoppas han inte blir sur! Tycker bara den är riktigt snygg!

Seikosthlm, Fergi, Luckyluciano och 4 andra gillar detta.
  10. SerbastianFlyte
    Trådstartare

OK, tack Aurum och TimJ för tips och synpunkter, får väl köpa mig en DD istället så jag får som jag vill :)... Aurum, har du någon känsla för hur dyrt? 2-3K eller mer?

11. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Tror att det är 3300 inkl montering, iaf hos Rob E.

12. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Har dålig koll, kan inte ens på rak arm säga vad det fanns för några stellas till DJ. Vet inte om 30' räcker.

13. Charles_

Charles_ Präst

Vad jag vet fanns det bara stellatavlor till lady-DateJusts :)

Aquaracer2 gillar detta.
  14. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Tänker inte säga emot men har för mig jag sett något som påståtts vara just stella till 36 mm DJ. Dessa två visades på vrf utan mothugg, vad det innebär vet iofs inte jag.

15. SerbastianFlyte
    Trådstartare

Hmm, snackar vi 30K så är det inte aktuellt. Får väl måla om en egen plåtbit å montera in.. Tack återigen för synpunkter/kommentarer!

16. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Sorry, såg inte att du menade exotiska tavlor. Det här är priset för standardtavlor. Av någon anledning kan jag inte ändra mitt inlägg, spännande.

17. poormans

poormans Präst

stellas till DJ's borde vara mkt ovanligare än till DD's för jag har bara sett ett fåtal

men det finns ju sten tavlor som tex onyx, lapiz, målade som vignette mm

massa skoj men dyrt kaplans har en eller två vignette för runt 6k om jag minns rätt

cheers
    christian

18. Rookien

Rookien Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Har läst det nånstans men hittar ej, därav återupplivar denna tråd.

Någon som vet vad det kostar att byta tavla till en med stenar/diamanter på DJ 116200 ca, och hur mycket dyrare det blir att ta en direkt vid köp hos AD?
    Vad är det för stenar som sitter i tavlan?

19. SerbastianFlyte
    Trådstartare

Söker vidare efter nån färgglad tavla till DJ:n, sprang på denna sida där man säljer Rollar med det jag söker, tydligen lite "inne" tidigt -70 tal att juvelerare i USA fixade till egna tavlor, finns en del kul, Glacier Blue är det jag söker; http://www.wannabuyawatch.com/customdialrolex1.html
    Problemet är att man blir ju Franken så jag är väl evigt förtappad i vissa salonger..

20. Davvan

Davvan My Kung Fu is stronger than yours!

Från:
    Fettefleur......
    Inte alla gånger en seriös firma......

Falcone gillar detta.
  21. Falcone

Falcone Stadsbo

Har du sett någon DJ-stella som varit helt legit? Jag har talat med ägaren till den ljusblå ovan och inte ens han är säker, finns inte ens med i de arabiska "masterkatalogerna" från tidigt 70-tal.

22. hannes1988

hannes1988 Stadsbo

Från:
    Göteborg
    Fanns det röd vignette tavla (se nedan) till datejust original eller är det bara eftermarknad? Eller fanns det bara till day date?

23. LW verkar ha en Stella DJ 1603 iallafall, om den är kosher vet jag inte, men ser ut att vara riktigt dålig passning på ändlänkarna iallafall...

http://luxurywatches.se/rolex/1603_stella_dial.html

24. hook

hook I'm user not a dealer!

Fel stift kan jag tänka mig som orsak till ändbitarnas dåliga pass mot case.

25. Rätt lökigt att inte kosta på en klocka i den prisklassen ett par riktiga stift isåfall :confused:

26. hook

hook I'm user not a dealer!

Kan ju t.om sitta stålstift.
    Tror inte de kollar sådant utan det kommer in som det är och går ut som det kom.

masterkiller gillar detta.
  27. BadkarsPiraten

BadkarsPiraten Biskop

Från:
    Ulricehamn
    Min DD hade liknande passning som bilden när jag köpte den, då satt det stålstift.
    Köpte guldstift och nu sitter den (nästan) tight mot botten. En mycket tydlig skillnad.

28. ssp226

ssp226 Stadsbo

Från:
    Hong Kong
    Dom där tavlorna är inte ok tyvärr.."t swiss made t" på en pie pan skulle enbart kunna vara en service tavla och det är det inte. Den där gröna färgen finns inte.

VRF är lite sömnigt nu för tiden. Inte många som orkar hugga verkar det som.

Mårtenssons ur Brookfield