• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kulan under vridningen sitter fast

Smulan

Rolex
Har testat med rostlösare och milt våld flera gången utan resultat. Vad kan man göra?
Klockan är en Seikodykare, 7000 tror jag.
 

plattfot

Rolex
Har testat med rostlösare och milt våld flera gången utan resultat. Vad kan man göra?
Klockan är en Seikodykare, 7000 tror jag.


Är du säker på att det är en kula?
Jag har sett versioner med ett lite längre stift som sitter fast i toppen av en fjäder. Har fjädern brustit/rostat av är det nog svårt att få loss/upp den och jag tror du får borra bort den.
 

Smulan

Rolex
Är du säker på att det är en kula?
Jag har sett versioner med ett lite längre stift som sitter fast i toppen av en fjäder. Har fjädern brustit/rostat av är det nog svårt att få loss/upp den och jag tror du får borra bort den.

Nja det skulle kunna vara ett stift också. OK då är det borren som gäller då :) Alternativt finns det någon "fusklösning" som skulle tröga till vridningen lite?
 

swedesoc

Panerai
2-Faktor
Fusklösning för att tröga till ringen skulle kunna vara att linda lite tandtråd under vridringen, läste det för länge sen men har aldrig provat.
 
Topp