• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kunde inte hålla mig...klickade hem en Maranez!

JCE

Cartier
Brukar försöka hålla mig ifrån allt som doftar hommage numera men kunde inte låta bli denna. Man kan väl kalla denna för tokbillig i min mening men vi får se hur den är IRL. Tog en "brass green cali dial" (maranez.com)
Lite skrivet om dessa i WUS........
http://forums.watchuseek.com/f74/maranez-bangla-968523-5.html
CF14687C-D835-4A05-AD37-FA93F358F08C_zpsmxilxt3t.jpg

Lånad bild (WUS tråden)
 

babanker

Panerai
Vad är den en hommage till? Tkr den ser rätt unik ut, men då har jag inte extremkoll. :) hur är måtten på den, även höjd gärna!

Må väl,
Philip
 
Vill gärna höra vad du tycker om den när den dykt upp - minireview please.
Ennebi är coola, tror inte jag har handleder för att klara av dem dock :(
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Igentligen är väl Ennebi Fondalen en "hommage" på en Panerai prototyp om jag minns rätt...


Jim
Sent from my iPad using Tapatalk
En homage på en homage, alltså? Eller en kopia av en kopia för att uttrycka sig lite mer rättframt.

Men nu ska inte jag låta gubbgrinig... Utan säga att jag ser fram mot att höra dina första intryck. Spännande design och material, oavsett hur just jag låter. ;)

A
 

Andreas777

Cartier
Ser fram emot att hör vad du känner när du har den i handen... jag kollade in det nya märket på Luxury watches (montres military), fast fin box, eta-verk så kändes det inte hundra.
 
Topp