• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kunde inte hålla mig

calzone

Vacheron
Verkligen svårt att hålla sig var tvungen att öppna ett litet paket i förskott :D, Bjuder dessvärre inte på en uppackningstråd då jag ville njuta av den heliga stunden själv och jag njuter som bara den ! :mrgreen: Jag kanske gör en review om klockan senare men just nu så är det godis till mig själv som jag vill njuta utav.

Här har ni skönheten ! Den är underbar she's got the locks liksom, Ni kan läsa mer om klockan på : http://orientwatchusa.com/cfd0e001w

SAM_1173_zps055a3e89.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Cool urtavla och spännande placering av grejerna på den. Tänker framförallt på loggan och indikatorn.
Roligt att fler köper Orient. De har en del riktigt roliga modeller.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
I början av min klockkarriär lyckades jag köpa en fake orient !
Sedan dess har jag hatat märket :)

Den ligger hemma i lådan och skräpar.


Gillar din nya klocka, mycket snygg och ser ut att vara fin finish !
 

calzone

Vacheron
Tack yonsson :), CaptainOats : tråkigt att höra :( Var det en lite dyrare Orient då eller ?. Jag hoppas jag kan hitta ett 22mm handgjort läderband typ ljusbrunt borde passa spot on :D
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Snygg! Grattis :) jag gillar Orient men kan tycka att det är synd att många av modellerna har så stor kraftreservindikator.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
CaptainOats skrev:
I början av min klockkarriär lyckades jag köpa en fake orient !
Sedan dess har jag hatat märket :)

Den ligger hemma i lådan och skräpar.


Gillar din nya klocka, mycket snygg och ser ut att vara fin finish !

Nej det var en billig variant, eller egentligen ingen aning då jag var helt ny på klockor.
Betalade nog inte mer än 1000 spänn eller något. men den känns plastig som fan och urverket är helt hemskt.

Den är dock snygg, kan posta en bild på den då jag inte orkat bry mig om den eftersom den kändes så tafflig.
 

calzone

Vacheron
CaptainOats skrev:
CaptainOats skrev:
I början av min klockkarriär lyckades jag köpa en fake orient !
Sedan dess har jag hatat märket :)

Den ligger hemma i lådan och skräpar.


Gillar din nya klocka, mycket snygg och ser ut att vara fin finish !

Nej det var en billig variant, eller egentligen ingen aning då jag var helt ny på klockor.
Betalade nog inte mer än 1000 spänn eller något. men den känns plastig som fan och urverket är helt hemskt.

Den är dock snygg, kan posta en bild på den då jag inte orkat bry mig om den eftersom den kändes så tafflig.

Surt man undrar ju dock varför dom gör kopior på redan billiga klockor inte direkt logiskt men men. Ja posta en bild om du orkar :p. Denna är raka motsatsen kan jag säga känns tung och fin ingen plastic här inte
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Seikoman87 skrev:
CaptainOats skrev:
CaptainOats skrev:
I början av min klockkarriär lyckades jag köpa en fake orient !
Sedan dess har jag hatat märket :)

Den ligger hemma i lådan och skräpar.


Gillar din nya klocka, mycket snygg och ser ut att vara fin finish !

Nej det var en billig variant, eller egentligen ingen aning då jag var helt ny på klockor.
Betalade nog inte mer än 1000 spänn eller något. men den känns plastig som fan och urverket är helt hemskt.

Den är dock snygg, kan posta en bild på den då jag inte orkat bry mig om den eftersom den kändes så tafflig.

Surt man undrar ju dock varför dom gör kopior på redan billiga klockor inte direkt logiskt men men. Ja posta en bild om du orkar :p. Denna är raka motsatsen kan jag säga känns tung och fin ingen plastic här inte
Anledningen är enkel, att lura folk till att det är den riktiga varan, fejk-budgetseikos är inte heller helt ovanligt på den svarta marknaden. Det är precis hela grejen, billiga klockor borde ju inte ha kopior och därför utnyttjas det.
 

jabla

Sarlacc
Riktigt snygg, gillar urtavlan skarpt.
Köpte själv en guldfärgad Orient med svart tavla som dresskolcka åt min son i studentpresent.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Känns fake o urverket går knappt alls man måste skaka den 1 minut håårt för att den ska starta.
Får gr den till min snart nyfödde som som leksak eller nåt när han blir lite störrre.
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1356030035.635317.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1356030035.635317.jpg
    41.5 KB · Visningar: 509
  • ImageUploadedByTapatalk1356030048.485844.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1356030048.485844.jpg
    41.6 KB · Visningar: 516
  • ImageUploadedByTapatalk1356030089.871125.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1356030089.871125.jpg
    36.9 KB · Visningar: 513

Ricrob

Patek
CaptainOats skrev:
Känns fake o urverket går knappt alls man måste skaka den 1 minut håårt för att den ska starta.
Får gr den till min snart nyfödde som som leksak eller nåt när han blir lite störrre.
Motsätter mig att den är fake, snarare en klassiker! :D
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Fick ett mail kommer jag ihåg någon månad efter köpet av en annan ebay medlem som sa att säljaren sålde fake.
Orkade inte bry mig då jag inte visste så mycket om ebay.
Detta var säkert 5-6 år sedan.
 
Topp