• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kvällens misstag (?)

Mykeys

Cartier
Verkligen inget misstag om du frågar mig. Sjukt snygg! Lite avis att jag missade den... Grattis!! Vet du hur stor den är?
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Med cirkus 60 år på nacken, snygg patina och kanske en intressant historia kring tidigare ägare så anser jag det vara ett bra köp. Kör en varsam Aurum-tvätt och byt glas så har en fin gamling. Zenith har några kalibrar som betingar ett högt pris så slå en kik på verket när den landar...
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Tack MasterKILLER! Ingen panna, men rätt schysst ändå! :mrgreen:

Mykeys: Haha! Har legat och lurat på den sen i måndags, men inte lagt ett bud förrän sista budet för att inte dra onödig uppmärksamhet eller öka priset i onödan ;) Enligt säljaren ska den vara 35mm och 19mm mellan hornen!

Ariste: Absolut, ska ta reda på lite historia! Har Aurum en guide på det? Tycker mig känna igen det där faktiskt! Och har du något tips på var jag byter glas smidigt?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
JakobZ skrev:
Har Aurum en guide på det? Tycker mig känna igen det där faktiskt! Och har du något tips på var jag byter glas smidigt?

Nope, men det handlar om att lösa upp den oftast vattenlösliga lacken på tavlan. Nackdelen är att man kan repa tavlan, spola bort det som är målat på tavlan och lysmassan. Även det skydd som lacken erbjuder försvinner, men oftast är denna funktionen redan borta då lacken är borta fläckvis. Men lyckas man blir tavlan nästan som ny. Så detta är endast något man skall tillämpa om tavlan är ful och missfärgad. Visare och index kan man få upp lystern på genom att polera med en vanlig duk, alternativt polera med tandkräm.

Glas kan man byta själv om man hittar ett på ebay med rätt mått. Men bara för de som är lite modiga. Charmig liten rackare du köpte och jag hoppas du kommer trivas med den. Tänk bara på att sätta den på ett tunt band, annars sitter uret underligt på handleden.
 

Mykeys

Cartier
Mykeys: Haha! Har legat och lurat på den sen i måndags, men inte lagt ett bud förrän sista budet för att inte dra onödig uppmärksamhet eller öka priset i onödan ;) Enligt säljaren ska den vara 35mm och 19mm mellan hornen!

Det gjorde du rätt i! Jag har oxå legat och lurat på en liten fining som jag lyckades dra hem en för en spottstyver nu i kväll! Riktigt gött. Men jag väntar med att posta bilder till jag har den på armen... Får se om jag är lika nöjd när den kommer hem. :)
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
JakobZ skrev:
Tack MasterKILLER! Ingen panna, men rätt schysst ändå! :mrgreen:

Mykeys: Haha! Har legat och lurat på den sen i måndags, men inte lagt ett bud förrän sista budet för att inte dra onödig uppmärksamhet eller öka priset i onödan ;) Enligt säljaren ska den vara 35mm och 19mm mellan hornen!

Ariste: Absolut, ska ta reda på lite historia! Har Aurum en guide på det? Tycker mig känna igen det där faktiskt! Och har du något tips på var jag byter glas smidigt?
Om du inte vill/kan göra det själv så borde vilken urmakare som helst hjälpa dig, no problem!
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Bra jobbat.

Har gjort precis likadant vid två tidigare tillfällen. Blev en Alpina och en Doxa.
 
Topp