• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kvällsritual för er klocka?

Edin

Panerai
Kastar up den på hyllan. Ibland händer det att jag missar så då får jag den i huvudet...


Nej men allvarligt så lägger jag upp klockan på en hylla. Tror dock det kommer bli en dedikerad klocklåda som då är klädd i en byrålåda i nya lägenheten.
 
Jag lägger dagens ur bland de andra 40 som tickar och går. Säger inte ens god natt.
Ikväll får denna vila hos kompisarna.
PICT9101.jpg
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Vad har ni för "ritualer" innan lägger ifrån er klockan på kvällen? Brukar själv alltid inspektera klockan efter dagens användning. Sedan tar jag en mjuk duk och "polerar" den innan jag lägger den på en handduk på sängbordet.
Ha ha, bästa tråden just nu! Tack för att du drog igång den och fick mig att både flabba och känna att jag är vid mina sunda vätskor. Jag brukar nöja mig med ett kärleksfullt ögonkast på klockan innan den läggs på nattduksbordet eller golvet. Fast ibland önskar jag att jag hade en klocka med monsterlume...:D
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Jag försöker bara lägga klockan på bordet bredvid sängen med kronan mot bordsskivan. Går aldrig, den rasar ned på ryggen. Så jag ger upp och lägger ned klockan med kronan uppåt. Detta gör jag varje kväll, samma visa. Jag väntar på att kronan skall ge upp så att den går med på att ligga mot bordsskivan. Det är uthållighetskrig nu!
Prova att lägga något mjukt under så går det nog bättre.
 
Är klockan vattentät, tvättar jag den i tvålvatten, sköljer i vatten och torkar noga. Polerar glaset och boetten samt länken. ( Har inga läderband).
 

Zagato1

Omega
Tar alltid av mig klockan när jag kommer hem från jobbet. Om jag ska använda samma klocka nästa dag drar jag upp den (om det inte är en automatare) och lägger på bordet på hemmakontoret. Om en annan klocka skall användas nästa dag läggs den in i windern och morgondagens klocka placeras på bordet. Vid behov givetvis även en lätt polering med putsduk.
 

SSL

Audemars
Nattmössa skulle kanske vara bra. Klockan som används läggs bredvid klocklådan. Omständigt att lägga den i lådan hela tiden.
 

egbert

Panerai
Tar av klockan när det är sovdags. Ofta när jag grejar det sista i köket, eller i badrummet. Men det märkliga är att jag kan inte låta den ligga där ensam ute i köket/badrummet. Det känns fel. 99 ggr av 100 hämtar jag in den och lägger den på nattduksbordet bredvid sängen. Det känns tryggt på nåt sätt.
I morse blev det riktigt stressigt till jobbet och jag missade att få på mig klockan. Det var länge sen jag kände mig så naken :nailbiting:
image.jpeg
 
Jag tar av mig klockan, drar upp den, då jag nästan alltid har en manuell klocka på mig, och lägger den på nattduksbordet. De få gångerna jag har någon batteri eller automatklocka på mig så lägger jag tillbaka den i klocklådan/windern och drar sedan upp de manuella som jag troligen kommer att ha någon av på mig nästa dag.
 

Lowe92

Cartier
Brukar ta av mig den någon gång på kvällen och lägger den där, brukar vara på köksbänken, skrivbordet eller jämte sängen på nattduksbordet.
 

Måberg

Panerai
Har på mig den fram tills jag kryper till sängs (om jag inte råkar somna innan på soffan...),lägger i klocklådan och funderar en stund på vilken jag ska ha imorgon innan lådan stängs :)
 
Topp