• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kvällsritual för er klocka?

Aston

Panerai
Blev så insprerad av tråden att jag snickrade ihop ett litet nattställ till mina klockor.
image.jpeg
 

The lord

Audemars
Kollar över klockan hur den klarade dagen, putsduk om det behövs sedan spänner jag fast den runt kudden å ner i boxen. Har locket öppet så den kan andas och se.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Sorgligt nog har jag förlorat mycket av min passion. Tider var det med min MM300 :D

Om jag är ledig lägger jag klockan/klockorna bara på sambons sminkbord över natten. Ska jag jobba åker mina mekaniska in i windern då jag använder Casion istället på väg till/på väg hem från jobbet.
 
Senast ändrad:

Riccie

Cartier
2-Faktor
Inga ritualer, möjligen dras den upp om jag planerar att använda den nästa dag (gäller naturligtvis den manuella)
 

Gimbal

Omega
Jag kollar bara om den somnat före mig.
Den brukar lägga sig vid 23.00 (beroende på hur mörkt det är), då stoppar den sekundvisaren på kl.12 och släcker den lilla displayen. Sen sover den sin törnrosasömn fram till kl 02.00 då den temporärt vaknar till och lyssnar efter den tyska radiosignalen, 3minuter senare är klockan ställd och den somnar om tills jag väcker den genom att tända i taket.
Det är ta mig tusan rena tamagotchin, den lever sitt eget lilla liv. Ibland matar jag den med lite extra solljus.
 

regnguden

Rolex
2-Faktor
Själv lägger jag klockan bredvid mig i sängen när jag ligger och läser, och när det blir dags att släcka för natten putsar jag försiktigt av glaset och känner hur underbart slätt safirglaset är. När ljuset släckts tar jag några sekunder till att beundra lumen innan den läggs på hyllan bredvid sängen och får sova...
 
Topp