Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Kvalitet på IWC?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Jens B, 17 augusti 2015.

1. Jens B
    Trådstartare

Jens B Torpare

Har alltid gillat Iwcs klockor men börjar undra lite hur det är med kvaliteten? Hade själv en mark XVI som behövde service två gånger under dem två åren jag ägde den, och jag köpte den ny.

Tycker även man ser många annonser med IWC klockor som har nått eller några år på nacken och är nyservade lagom till försäljning (vilken man väl kan tolka som att första ägaren fått den lagad på garantin och sen gjort sig av med den för att det inte känts bra längre?)

SSL gillar detta.
  2. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

3. Pappi

Pappi Lilla Fridolf

Ett av mina tidigaste inlägg här på KS. I korthet: IWC är bajs och NK service är bajsigare.

Edit: men det finns ootroligt snygga modeller. Lite som att köpa engelsk sportbil, värt om man har tid och råd.

Senast ändrad: 17 augusti 2015
    demondave, Richispice, Linkan och 4 andra gillar detta.
  4. KenKun

KenKun Biskop

Haha :)

Var rätt inne på en IWC 500107, men urverket i den verkar inte så värst bra, googla, så ser ni. Jag la ned projektet :(

5. Hmmmm

Hmmmm Bonde

Köp en ROlex Daytona, den håller genom allt :)

6. alfgren

alfgren Biskop

Vänta här nu. Så 1 person har haft problem och därmed är märket bajs?
    Med samma logik borde märket vara felfritt eftersom min 377701 fungerade perfekt.

7. sir alex

sir alex Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Har aldrig upplevt några som helst problem med IWC. Instegsmodellerna är traktorer och de mer exklusiva är finmekanik.

alfgren gillar detta.
  8. Jens B
    Trådstartare

Jens B Torpare

Känns som det finns en del sanning i det. Eller en hel del måndags ex iaf.

Tänkte att det kanske var dem billigare modellerna som inte höll men dem dyrare verkar ju inte mycket bättre

9. alfgren

alfgren Biskop

Hur har den här tråden bekräftat några onormala kvalitetsproblem? o_O

10. snajgel

snajgel Friends of KS

Från:
    stockholm
    Ping @laketwig, har du inte du massa koll på IWC? :)

11. Ryttaren

Ryttaren Friends of KS

Från:
    Västerås
    Har bara bra erfarenheter med mina två IWC:er jag hade, en ETA baserad och en inhouse.

per nordström gillar detta.
  12. Jens B
    Trådstartare

Jens B Torpare

Nä bekräftat har den väl inte gjort, men känslan är fortfarande att problemen finns där

13. Donkii

Donkii Catch me if you can!

Från:
    Östersund
    Har haft 8-9st IWC och det har aldrig varit några problem. Vissa har jag iofs haft alldeles för kort tid för att kunna ge en ärlig bedömning av men som sagt, min upplevelse är problemfri. Farfar köpte en IWC 1961 som än idag används fast den sitter på farsans arm, aldrig varit något problem med den heller.

Alla märken har sina problem. Många Rolex, AP osv där det också rapporterats problem, gör det märket till tvivelaktig? Nej.

Kim, China, nissehult och 2 andra gillar detta.
  14. Rozzy

Rozzy Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Aldrig haft några problem med mina IWC. Aquatimern är en sann klassiker. :cigar:

image.jpg

Jonulf, Angeli, Niklas och 3 andra gillar detta.
  15. nöt

nöt Biskop

Vilken ref är detta?

16. Donkii

Donkii Catch me if you can!

Från:
    Östersund
    3536

Jonulf, Rozzy och nöt gillar detta.
  17. KenKun

KenKun Biskop

18. Alarik

Alarik Friends of KS

Från:
    Göteborg
    Har haft tvåaquatimers och aldrignågra problem.
    Ena var min beater länge och är i mina ögon världens bästa tool watch
    image.jpg
    image.jpg
    image.jpg

Niklas, Kim och Rozzy gillar detta.
  19. laketwig

laketwig Friends of KS

Från:
    Schaffhausen
    Massa och massa, har bara koll på dom två jag har:

- Mark XVI: Från 2006 och köpt våren 2013 med okänd servicehistorik. Servad av Krons direkt efter och har alltid gått perfekt.
    - Spifire Chronograf: Från 2009 och köpt för ca 2 år sedan med okänd servicehistorik. Var i princip i nyskick när jag köpte den, så den har nog inte använts mycket innan jag fick den. Backade konstant lite så jag har fått den ruckad i slutet på förra året. Vid det tillfället konstaterades inget servicebehov på flera år till. Inga problem med den heller.

För vad det kan vara värt ...

alfgren gillar detta.
  20. Niklas

Niklas Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Jag har också bara bra erfarenheter av IWC.
    Har ägt/äger ett flertal Portu, pilot och Ingy. Både ETA och in-house och jag kan inte säga att de skulle vara sämre än andra märken.
    Man måste komma ihåg att det är vanligare att någon skriver något när de är missnöjda eller när något gått fel.
    Hur många trådstarter har du sett där någon bara ville skriva att deras klocka fungerar felfritt? ;)
    Har ingen statistik men har svårt att tänka mig att IWC felmarginal skulle vara större än andra märken.
    Kvalitetkontrollen borde se tämligen lika ut hos alla de stora?

Men vad vet jag, är ju något av en IWC fanboy.. Bara de kunde släppa storlekshetsen så hade de fått ännu mer av mina surt förvärvade slantar.

Kallefreddan, Savagear114, Kim och 5 andra gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield