• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kvartsur så långt ögat når

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
I dag blev det en tur till Arlanda med sonen och hans fru. Japan i en månad. Nu fick jag vara ur-vakt åt hans B1a då han inte ville ta med den. Han tänker jaga Grand Seiko medans han är där.

Vi fortsatte in mot Stockholm och reorna!
In en sväng på NK, de hade Breitling på rean, hmmmmm.
Förbi Krons och deras trevliga personal. Det finns ett läckert gummiband till min Defy om jag skulle vilja för dryga 3k......
Kaplans nästa för där hade frugan spanat in något trevligt. Kortet upp första gången. Återkommer till det.

Tillbaka till NK. Mer frestad.....beslutsångest.

Fika först.......

Men vad fan, kan inte låta bli!!!!!!

Nu lite bilder:

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Bulgari BZero1 i guld
image.jpg

Och mitt inköp:
image.jpg

image.jpg

Aerospace
image.jpg

image.jpg


Utökade samlingar kvartsur:
image.jpg

image.jpg

image.jpg

Och en katt bland hermelinerna:
image.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Bra jobb! Säg till honom att han måste besöka Higuchi, världens bästa Grand Seiko-handlare. Resten kan han nästan skita i för han har eller kan fixa allt (även master shop editions) och har bra(bäst) priser.
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Hehe, känner igen det där..
Vad dyrt det är med x (ditt fall armbandet), jag köper en till mycket dyrare klocka istället;)
Grattis Tobbe!
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Skönt att jag inte är ensam i mitt Quartzande, grattis!


J
Jag har svårt att förstå varför många här avråder eller direkt ogillar kvarts av ren princip. Kvarts är bra skit, och i en del fall kan jag t.o.m. rekomendera en bra kvartsklocka framför en mekanisk/automatisk till någon som bara vill ha en bra klocka men som i övrigt inte är särsklilt klockintresserad.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
I dag blev det en tur till Arlanda med sonen och hans fru. Japan i en månad. Nu fick jag vara ur-vakt åt hans B1a då han inte ville ta med den. Han tänker jaga Grand Seiko medans han är där.

Vi fortsatte in mot Stockholm och reorna!
In en sväng på NK, de hade Breitling på rean, hmmmmm.
Förbi Krons och deras trevliga personal. Det finns ett läckert gummiband till min Defy om jag skulle vilja för dryga 3k......
Kaplans nästa för där hade frugan spanat in något trevligt. Kortet upp första gången. Återkommer till det.

Tillbaka till NK. Mer frestad.....beslutsångest.

Fika först.......

Men vad fan, kan inte låta bli!!!!!!

Nu lite bilder:

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Bulgari BZero1 i guld
image.jpg

Och mitt inköp:
image.jpg

image.jpg

Aerospace
image.jpg

image.jpg


Utökade samlingar kvartsur:
image.jpg

image.jpg

image.jpg

Och en katt bland hermelinerna:
image.jpg
Ber verkligen om ursäkt när trodde din nya aero var ref E75xxx när det är E79 :)
 
Topp