• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kvartsurtråden!

almeyero

Panerai
En sen 80-talare.
2015-09-22 08.26.16.jpg

Den där var grym!
 

Omega87

Rolex
Cartiers quartzur är ju åtminstone ganska accepterade. Har en Santos 29mm. Jag har inga problem med tickandet, och tycker absolut inte att kvalitets/lyx-känslan minskar. Kollade nyligen på en dokumentär där nån klockhandlare sa att män var villiga att betala mycket mer för få automatiska ur till sina kvinnor, men efter ett tag kom kvinnorna in och ville byta till quartz ändå för de inte stod ut med att klockorna stannade :D Kanske ger det en ledtråd till varför Cartier har en del quartzare när de egentligen inte behöver.
Tank Solo saknar ju också sekundvisare så där blir inte quatzverket lika tydligt.
Det ska dock förtydligas att jag generellt alltid vill ha automatiskt/mekaniskt. Men alla regler har undantag.
Breitling har ju några quartzare, som är rätt schyssta. Någon får gärna upplysa mig om Breitlings nuvarande sortiment, jag är helt lost :)
20150914_221250.jpg

Jädra vad läcker!!! :happyhappy:
 

Snilsson

Cartier
Finns en del läckra batteriskapelser, skulle själv vilja ha någon i samlingen för smidighetens skull men har svårt för att bestämma mig.
 
Topp