• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kvartsurtråden!

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Kvartsssss
image.jpeg
 

mps

Cartier
Lite inne på att skaffa mig en Seamaster Quartz.
Sådär 10år på nacken.
Ska man?
Eller är det ett måste med dem som automat?
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Lite inne på att skaffa mig en Seamaster Quartz.
Sådär 10år på nacken.
Ska man?
Eller är det ett måste med dem som automat?
Go for it Angus! Jag var på jakt efter en Seamaster kvarts men det blev en automatisk av en ren slump.
Svag för 2221.80 men de är inte helt lätta att få tag i för en rimlig slant.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Lite inne på att skaffa mig en Seamaster Quartz.
Sådär 10år på nacken.
Ska man?
Eller är det ett måste med dem som automat?
Håller med @Choppe, kör. Jag hade en Seamaster med kvartsverk och den var mycket lägre än automatare på grund av ett mindre urverk och ingen rotor vilket gjorde att den satt mycket bättre på handleden, kan därför rekommendera den framför en mekanisk variant :)
 

mps

Cartier
Håller med @Choppe, kör. Jag hade en Seamaster med kvartsverk och den var mycket lägre än automatare på grund av ett mindre urverk och ingen rotor vilket gjorde att den satt mycket bättre på handleden, kan därför rekommendera den framför en mekanisk variant :)
Låter positivt!
Men ett dåligt argument för mig angående en tunnare klocka ;)
Gillar när det känns som man har silvertejpat fast en mindre meterioit på handleden.
Ska kännas att man fått något för pengarna :p
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Låter positivt!
Men ett dåligt argument för mig angående en tunnare klocka ;)
Gillar när det känns som man har silvertejpat fast en mindre meterioit på handleden.
Ska kännas att man fått något för pengarna :p
Hehe ja då kanske den inte är perfekt för dig. Sitter bra på handleden hur som så kan vara värt att ge den en chans :)
 

Blackmore

Panerai
Låter positivt!
Men ett dåligt argument för mig angående en tunnare klocka ;)
Gillar när det känns som man har silvertejpat fast en mindre meterioit på handleden.
Ska kännas att man fått något för pengarna :p

Skönt att man får vara olika. Det är ett mycket starkt argument för mig att kvartsur allt som oftast är tunnare.
 

aadde81

Cartier
20160307_195222-1.jpg
Kunde inte bestämma mig mellan blå och grön...så tog båda. Visar sig dock att det uteslutande är den gröna som får handledstid. Borde därför kanske sälja den blåa.

Om Certinas Precidrive:
Tack vare den nya Precidrive™-tekniken, har dessa kvartsur från Certina en äkta kronometerprecision. Med en variation i tidsangivelsen på bara +/-10 sekunder per år, är en Precidrive™-klocka mellan åtta och tio gånger mer exakt än konventionella kvartsklockor.
Denna precisionsgrad uppnås tack vare ett antal innovativa egenskaper som värmekompensation och ett intelligent keramikhus som skyddar mot fukt. Alla Certina-klockor med denna teknik har försetts med Precidrive™-logotypen på urtavlan.
 

Zalath

Panerai
20160307_195222-1.jpg
Kunde inte bestämma mig mellan blå och grön...så tog båda. Visar sig dock att det uteslutande är den gröna som får handledstid. Borde därför kanske sälja den blåa.

Om Certinas Precidrive:
Tack vare den nya Precidrive™-tekniken, har dessa kvartsur från Certina en äkta kronometerprecision. Med en variation i tidsangivelsen på bara +/-10 sekunder per år, är en Precidrive™-klocka mellan åtta och tio gånger mer exakt än konventionella kvartsklockor.
Denna precisionsgrad uppnås tack vare ett antal innovativa egenskaper som värmekompensation och ett intelligent keramikhus som skyddar mot fukt. Alla Certina-klockor med denna teknik har försetts med Precidrive™-logotypen på urtavlan.
Värmekompensation är väl en rätt gammal teknik?

Funderar för övrigt på att köpa en OysterQuartz.. :)
 
Topp