• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kvistvik Kloclrulle Mocka

Vill dela med mig av min senaste införskaffade klockaccessoar.

Det är en s.k. klockrulle vars huvuduppgift är att transportera dina små urverk i en kokong av trevliga material och säkerhet.

Min rulle beställdes ifrån kvistvik.se och har namnet Klockrulle Mocka Choklad. Har förvaring för sex stycken klockor och i mitt fall även sex stycken matchande läderlappar. Dessa fungerar som mellanlägg och skyddar från repor som kan uppstå från att eventuella länkar gnids mot varandra eller bakboett.

Nu följer mått och lite bilder
Bredd: 14 cm
Längd: 43,5 cm

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 
Absolut.

Hela produkten känns som svenskt handarbete när det är som bäst och kvaliteten är 5/5. Klockorna får plats fint, 392:an behöver lite mer vilja än så länge men när fickan töjts ut lite blir det kanon.

Priset med de extra läderlapparna blev 865:- ink frakt och moms.
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Jag har nu haft en likadan ett par år och är helnöjd med den höga kvalitén. Förutom att vara praktisk är den även snygg med sin kombination av mocca och rem i kraftigt vintageläder.
 
Funderar på att köpa en sådan! Funderar dock lite.. Hur är den att rulla ihop om man fyllt alla fickor med klockor? Fickorna ser ut att sitta så nära varandra, att det kan vara svårt att "vika över" när det är klockor i.
Och hur stora klockor går i fickorna? :)
 
Funderar på att köpa en sådan! Funderar dock lite.. Hur är den att rulla ihop om man fyllt alla fickor med klockor? Fickorna ser ut att sitta så nära varandra, att det kan vara svårt att "vika över" när det är klockor i.
Och hur stora klockor går i fickorna? :)
Har som mest haft i tre stycken klockor så kan i ärlighetens namn inte svara på din fråga. Tre funkade dock fint. Har haft klockor i 40-43 mm spannet, inga problem.
 

Ljungen

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
3A74296E-BD50-481A-9D07-846293921BDB.jpeg

Kommer nu slå igen under 2020. Synd då deras produkter verkade vara av fin kvalitet.
 
Topp