• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kvällsritual för er klocka?

Vad har ni för "ritualer" innan lägger ifrån er klockan på kvällen? Brukar själv alltid inspektera klockan efter dagens användning. Sedan tar jag en mjuk duk och "polerar" den innan jag lägger den på en handduk på sängbordet.
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Brukar titta på den litegrann innan jag nattar den till sömns med de andra klockorna. Sen när jag lagt ner den så brukar jag kunna tänka "Fan va snygg den är" så tar jag upp den igen och myser lite till. Sen får den sova!
 

Kiddy

Panerai
2-Faktor
Tittar lite på den, lägger sedan in den i klocklådan, polerar glaset med en mikrofiberduk och avslutar med att titta 3 sekunder på den :happyhappy:
 

CCB

Cartier
2-Faktor
Man drar ju upp alla sina vintageklockor så de är redo till morgondagen. Där finns även en microfibertrasa om för att få dem rena om detta skulle behövas.
 

M.U

Rolex
Verkar finnas en del singlar på forumet... "Jag polerar klockan varsamt med endast det finaste siden, lägger den på sin kudde, stoppar om den ordentligt och berättar en klock-saga så den somnar gott"... ;) själv lägger man den i klocklådan bland sina kompisar och tänker inte mycket mer på saken.
 

Nero13

Panerai
Vrider upp och ställer nästkommande dags klocka, kanske byte utav NATO band beroende på vilken klocka samt en snabb putsning vid behov :)
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Drar upp de som behöver en omgång så att ingen stannar. Brukar bestämma mig vilken som ska bäras nästa dag någon timme innan sängdags.
 

jabla

Sarlacc
WP_20160112_001.jpg
 

sveol

Cartier
Jag försöker bara lägga klockan på bordet bredvid sängen med kronan mot bordsskivan. Går aldrig, den rasar ned på ryggen. Så jag ger upp och lägger ned klockan med kronan uppåt. Detta gör jag varje kväll, samma visa. Jag väntar på att kronan skall ge upp så att den går med på att ligga mot bordsskivan. Det är uthållighetskrig nu!
 

Starship

Cartier
Jag försöker bara lägga klockan på bordet bredvid sängen med kronan mot bordsskivan. Går aldrig, den rasar ned på ryggen. Så jag ger upp och lägger ned klockan med kronan uppåt. Detta gör jag varje kväll, samma visa. Jag väntar på att kronan skall ge upp så att den går med på att ligga mot bordsskivan. Det är uthållighetskrig nu!
Finns det någon anledning till att du vill ha kronan nedåt?
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Tar av klockan när det är sovdags. Ofta när jag grejar det sista i köket, eller i badrummet. Men det märkliga är att jag kan inte låta den ligga där ensam ute i köket/badrummet. Det känns fel. 99 ggr av 100 hämtar jag in den och lägger den på nattduksbordet bredvid sängen. Det känns tryggt på nåt sätt.
I morse blev det riktigt stressigt till jobbet och jag missade att få på mig klockan. Det var länge sen jag kände mig så naken :nailbiting:
 
Senast ändrad:

MånsT

Rolex
Brukar jämföra tidavvikelsen jämfört med en digital väckarklocka innan jag lägger klockan ifrån mig bredvid sängen. Jämför med samma digitalklocka innan jag tar på uret på morgonen.
 
Topp