• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Läder och ljus tavla? Tips tack!

galácticon

Patek
2-Faktor
Hej vänner!
Ytterligare en "hjälp mig"-tråd. Står inför nästa köp och jag har inte riktigt bestämt mig än. Det jag dock vet är att det ska vara en ljus tavla och ett custom-läder. Inget nytt men det ska inte kvala in i vintage-delen heller. Det jag kollat på hittills är DJ och Aqua Terra - alltså hyfsat cleana tavlor.

Prisklass? Runt 15-25k (inte ute efter nytt)
Tavla: Ljus
Storlek: Runt 35-38 mm. Vill inte gå ner i storlek men kan tänka mig som max 40 mm.
Undvik: Jag är ingen bilhandlare...

Uppskattar alla tips som möter ovan kriterier.
//Rasmus
 

Psykel

Patek
Nja, billigt är inga problem och jag gillar Longines men har svårt för nytt som ska se vintage ut.
Annars skulle jag köra på en vintage DJ. Har själv siktet inställt på en sån som nästa klocka, första i mina mått mätt riktigt dyra klockan dessutom. Med ljus tavla. Gärna en från 1985, som årsklocka. Plexi och quickset. Orginal jubilee, som jag kan byta mot läder eller perlon när jag känner för det...
Förlåt, vad var frågan nu igen?
 

Moffan

Panerai
2-Faktor
CTQ57-0934 - Stabil Quartz som möter dina krav rätt bra.

ctq57-0934.jpg
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Annars skulle jag köra på en vintage DJ. Har själv siktet inställt på en sån som nästa klocka, första i mina mått mätt riktigt dyra klockan dessutom. Med ljus tavla. Gärna en från 1985, som årsklocka. Plexi och quickset. Orginal jubilee, som jag kan byta mot läder eller perlon när jag känner för det...
Förlåt, vad var frågan nu igen?
Googlade precis och DJn är riktigt läcker på läder =)

DJ.jpg

Tudor har både date och daydate modeller som du kan hitta fina för 10-15 k.
Ingen dum idé alls!
Nja, aldrig fastnat för den faktiskt...
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
DJ är ett bra val

Gillar ljus tavla på t ex mocka eller strutsarmband. DJ är en ganska nätt klocka så ett tips är att hitta ett armband som smalnar av till 16 mm vid spännet.

image.jpg
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    73.3 KB · Visningar: 25

JayJay

Rolex
Ska man lägga sånna pengar på quartz så borde det väl gå att få en Grand Seiko för dom pengarna? Iallafall en begagnad.
Kvartsarna från "The Citizen"-linjen kostar faktiskt (enl många på goda grunder) lite mer än motsvarande GS:ar. Det är onekligen ett hack till upp på WISstegen. Själv hade jag nog ändå föredragit en GS.
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Du säger att du inte är jättesugen på vintage, men att rolex datejust är ett alternativ. För 15-25 blir det nog vintage ändå om du tänker DJ?
 
Topp