• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Läderarmband från Equus Leather

Bazsy

Cartier
I många år har jag köpt alla mina bälten från engelska Equus Leather som gör allt med hand på beställning och så får man välja alla detaljer själv. För ett tag sedan såg jag att de även gör klockarmband av väldigt högt kvalité och i april bestämde jag mig för att beställa en läderarmband i samband med att jag beställde ett nytt bälte också. Det jag beställde heter "Bakers Oak Brown Bridle Leather Watch Strap". De har allt från kalvläder till alligator och kan anpassa precis allt man önskar. De kan även använda spännen som man själv skickar in om man så vill.

Valmöjligheterna är många men kolla gärna på denna sida vilka de är: http://www.equusleather.co.uk/watch...aps/oak-brown-bridle-leather-watch-strap.html (det går att anpassa även sådant som inte finns som valmöjlighet på hemsidan men då måste man mejla dem)
Jag har i alla fall gått på deras "RHD Deployant" spänne som ska vara bättre för att hålla lädret i bra skick än vanliga spännen.
Efter 3 månaders väntetid kom ett paket med posten idag (de har samlat på sig lite köer nyligen men har nu anställt en till som borde lösa det så småningom). Resultatet redovisas i bilderna nedan.

Jag fick en större kartong som såg ut så här inuti:
IMG_2590_resize.JPG


Under pappret fanns en grön kartong med läderbandet och en påse med mitt nya bälte som jag inte recenserar här men den är också väldigt fin.
IMG_2591_resize.JPG


Alltså klockarmbanden kommer i sådana här:
IMG_2593_resize.JPG


Många lager papper som skyddar under transport:
IMG_2595_resize.JPG


Äntligen såg jag hur armbandet blev. Snyggt!
IMG_2596_resize.JPG


Väldigt fin textur på hela ytan.
IMG_2598_resize.JPG


Handsömnad hela vägen.
IMG_2599_resize.JPG


Baksidan med Deployant spännet och Equus markering.
IMG_2601_resize.JPG


Detaljbild
IMG_2616_resize.JPG


Och en till
IMG_2617_resize.JPG

Lite från sidan också
IMG_2619_resize.JPG


Här finns det gott om utrymme för springbars
IMG_2622_resize.JPG


Sedan åkte bandet på min SARX033 och skapade exakt det utseendet jag längtade efter.
IMG_2623_resize.JPG


En väldigt fin band.
IMG_2629_resize.JPG


I solsken kommer hela djupet av läderytan ut
IMG_2630_resize.JPG


Sådärja
IMG_2635_resize.JPG


Måste säga att jag är väldigt nöjd med resultatet.
Är det värt ca. 2000Kr? Uppskattar man handgjorda grejer av högsta kvalité som håller väldigt länge och tillverkas på beställning till exakta mått och detaljer som man önskar är det värt det. Har man förhållandevis dyra klockor så är det egentligen en bråkdel av klockans pris. För mig var detta klart prisvärt med ett pris som skulle annars ge 2st Strapcode länkar men alla får ju avgöra för sig själva.
 

bjarne.heden

Rolex
2-Faktor
Ser jättebra ut. Jag har varit nyfiken på att beställa ett strutsband därifrån. Hmm, kanske dax snart att ta tag i det.
 

Bazsy

Cartier
Ser jättebra ut. Jag har varit nyfiken på att beställa ett strutsband därifrån. Hmm, kanske dax snart att ta tag i det.
Jag kan verkligen rekommendera dem. Det går även att prata med dem eftersom det är en liten familjeverkstad egentligen. Sedan har jag t.ex skickat tillbaka bälten tidigare när jag gick ner 10kg och de förkortade dem gratis. För bälten gör dem också "spa" gratis, dvs. rengöring, och behandling så att den ser nästan nya ut. Mannen känner verkligen att man köper något som håller väldig länge.
 
Topp