• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Läderarmband Speedmaster?

Asplund

Patek
2-Faktor
Hejsan

Tänkte pröva ett läderarmband till min Omega Speedmaster Co-axial Moonwatch Ref. 311.30.44.50.01.002.

Har nu tre frågor.

Fråga 1: Vet någon lugsize på denna modell? jag anar att det är 21mm men har ingen bra måttstock.
Fråga 2: Om det nu är 21mm är det väl bättre att köpa 22mm strap och klämma in det än att köpa ett 20mm som glappar?
Fråga 3: Vilket tror ni passar bäst till en speedy? strap vänster eller strap höger?





/Asplund
 

Bilagor

  • LS.jpg
    LS.jpg
    125.7 KB · Visningar: 699
  • IMG_1993.JPG
    IMG_1993.JPG
    192.9 KB · Visningar: 734

John R

Panerai
Tja!

Skall du köpa nytt band så hade jag köpt rätt size från början.
Jag hade kört det högra men har du möjlighet att testa i någon affär
så gör det först, säkrast så. Kan ju i och för sig varit fint att matcha
den vita sömnen med indexen.

Lycka till och upp med bild när du är klar!

/ John R
 

Asplund

Patek
2-Faktor
John R skrev:
Tja!

Skall du köpa nytt band så hade jag köpt rätt size från början.
Jag hade kört det högra men har du möjlighet att testa i någon affär
så gör det först, säkrast så. Kan ju i och för sig varit fint att matcha
den vita sömnen med indexen.

Lycka till och upp med bild när du är klar!

/ John R

Problemet är att det inte säljs 21mm i samma utsträckning, antar att det beror på att 90 % av alla Speedmaster och Seamaster modeller har 20mm respektive 22mm för PO.

Pleximannen skrev:
Jag har testat svart läder med vita sömmar på min Speedy Pro och det blir riktigt snyggt så jag röstar för det.

Ok, kan tänka mig att det matchar snyggt med index precis som John R säger? Kanske får pröva båda :p

/Asplund
 

_robban

Cartier
2-Faktor
På min nuvarande Speedmaster Broad Arrow så satte jag på ett 20mm ljusbrunt racing band

OSBA_07122012.jpg


Inte bestämt mig helt om det lirar eller om ett svart dito kanske varit ett bättre val

Som svar på dina frågor
1. Verkar vara 21mm ja
2. 22mm hade jag kört på om jag nu inte just hittat ett för 21mm, du får annars en lite glipa som du kommer att störa dig på
3. Hade nog kört på höger av de båda för att få matchning mellan vita kantsömmen och index och visare
 

Asplund

Patek
2-Faktor
_robban skrev:
På min nuvarande Speedmaster Broad Arrow så satte jag på ett 20mm ljusbrunt racing band

OSBA_07122012.jpg


Inte bestämt mig helt om det lirar eller om ett svart dito kanske varit ett bättre val

Som svar på dina frågor
1. Verkar vara 21mm ja
2. 22mm hade jag kört på om jag nu inte just hittat ett för 21mm, du får annars en lite glipa som du kommer att störa dig på
3. Hade nog kört på höger av de båda för att få matchning mellan vita kantsömmen och index och visare

Är inget fel på det där men skulle nog vara snyggare med svart mot den svarta tavlan i alla fall!

Tack för det.

/Asplund
 

EmilL

Omega
Ang. Vit söm , googla bilder med sökorden "hirsch viscount" så dyker det upp en del speedmasters. Jag tycker det är riktigt schysst!
 
Topp