Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Läderarmband till Datejust

Diskussion i 'Diskussion' startad av Isodor, 17 februari 2014.

1. Isodor
    Trådstartare

Isodor Partyprinsen från Säffle

Från:
    sthlm
    Hej,

Rolex Datejust (36mm) säljs som jag sett med antingen stållänk eller en jubilee-länk.

Min fundering är om det även krängs läderarmband till dessa modeller, dvs Rolex original. Något man kan köpa till i efterhand?

Tänker mig som på senaste day-date versionerna som leben har. Eller Ekmikael's Daytona..

2. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Självklart - men de är i gammal god Rolextradition rövigt svindyra (och det där viklåset finns ju inte i stål, nudge nudge). Dessutom har ju Rolex stålboetter en annan form än ädelmetallarna som gör att det inte blir fullt så klockrent - du får den där klassiska glipan mellan boett och band.

Jag hade tagit ett schysst kvalitetsalligator för några tusingar från Rios eller Hirsch (och ev kompletterat med valfritt viklås).

Isodor gillar detta.
  3. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Lite exempel:
    Först Hirsch VISCOUNT Alligator 20/18mm.

WP_20140124_009.jpg

Sedan Rios 1931 President Alligator 20/16mm så här kan man använda ett 16mm Rolex spänne.

Datejust_Rios.jpg

Bifogade filer:

4. Echo Delta

Echo Delta Präst

Från:
    Storbritannien
    Boetten på DJ och DD är densamma, dock så finns DD endast i ädelmetal. (Vit/gulguld och rose gold)
    Datejust finns tyvärr inte längre i stål med band, utan som ovanstående nämnt; endast med Oyster eller Jubileelänk.

Lyckas man få tag på det och inte har ett problem med att det inte riktigt är rätt, så kan man försöka få tag på band, lås och ändlänkar från en 118139 (Ovanstående Daydate som även finns i vinröd tavla & band) och montera detta.

Svar på din fråga; Nej, det gör det inte.

5. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Nej?

NiklasArvid gillar detta.
  6. Isodor
    Trådstartare

Isodor Partyprinsen från Säffle

Från:
    sthlm
    Tack för svar.

7. Singular

Singular Företag Forumsponsor

DD finns även i platina - men som sagt inte med samma boett som Datejust. Har Datejust i stål verkligen kommit med skinnband "på riktigt" någon gång?

DET skulle se ut som skit om något - vitguldsändlänkar på en stålklocka...

Dessutom - hög risk att det kostar minst lika mycket som klockan, typ.

8. Ernesto

Ernesto Friends of KS

Köp något kul läder och komplettera med ett Rolex spänne, det är "budgetvarianten". Eller så kör du viklås från Rolex..........

9. Echo Delta

Echo Delta Präst

Från:
    Storbritannien

Inte vad jag vet, men OM det har så var det för en herrans massa år sedan och utom min vetskap!

Det skulle inte se något vidare ut nej, men det skulle fungera så vitt jag vet!

Mårtenssons ur Brookfield