Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Läderarmband till Explorer 36mm

Diskussion i 'Diskussion' startad av johan_w, 2 januari 2016.

1. johan_w
    Trådstartare

johan_w Torpare

Hej,

Köpte en 36mm Explorer till min fru för några år sedan. Den ligger mest i lådan då hon inte gillar stållänken.

Har någon satt läderarmband på sin Explorer? Svårt att hitta vad som passar och inte mycket bilder på nätet.. Förslag på lämpliga armband?

//Johan

2. Brogren

Brogren Friends of KS

Vintage skinn eller ett mocka från forumsponsorn Singular straps hade jag kört på. Dessa typ av band är klassiska på Explorer 1

Perran och Singular gillar detta.
  3. maartyn

maartyn Bonde

Håller med om vintageläder, jag tycker att ColaReb har mycket snyggt, t.ex. denna [​IMG]

4. Aboynamedsue

Aboynamedsue Friends of KS

Från:
    O
    Svårt med band till explorern. Den blir liksom bäst på länk. Tycker iof att den gör sig ganska bra på perlon.

Guden gillar detta.
  5. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Är kanon - har det själv. @B1884 har/hade Vintage Skinn Grå på sin, det var suveränt snyggt.

B1884 gillar detta.
  6. johan_w
    Trådstartare

johan_w Torpare

Tack för tipsen!

Har själv också tidigare tyckt den passar bäst på länk och därför haft svårt att se vad för alternativ man skulle ha :)

Det gråa vintage skinnet låter som en snygg kombo mot urtavlan! Skall kolla in Singular straps.

7. nissehult

nissehult Friends of KS

Bilder på band är trevligt. Men bilder på band som sitter på en Explorer vore ännu bättre...

Icaras gillar detta.
  8. isbjörn

isbjörn Borgare

20160104_110925.jpg Satte just på ett Singular mocka på min. Funkar fint tycker jag! (Även om min Exp 1 är lite för ny) Jag brukar annars tycka den blir lite tunn på armen utan länk, men detta får sitta ett tag.

Savagear114, johan_w och Singular gillar detta.
  9. B1884

B1884 Biskop

Från:
    Göteborg
    Här är exempel på hur det kan se ut :)

20150818_154150.jpg 20150818_125248.jpg

JLW, Gurgel, johan_w och 4 andra gillar detta.
  10. kalufsen

kalufsen Präst

11. Savagear114

Savagear114 Friends of KS

B1884 gillar detta.
  12. Guden

Guden Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Bjuder in mig lite här. Hittar ingen riktigt Explorer I-tråd..

Suget efter en Explorer I börjar bli för stort.. Nästan så att jag vill bli av med min nya speedy som köptes in för en vecka sedan för att sedan ersätta den med en Explorer. Känner dock att jag inte har fått nog av speedyn ännu, får se till spara lite extra hårt istället.

Det jag undrar är - Visst är den fin på alla möjliga band, men tycker ändå att den når sitt fulla potential på länk.
    Då jag jobbar på kontor och sitter vid skrivbordet hela dagarna, är jag extremt rädd för deskdives. Bytte ex. ut länken på min speedy mot läder just för att undvika det.

Hur gör ni? Ska man helt enkelt ta av sig klockan varje gång man sitter och jobbar?
    Känns så onödigt att få fula repor på spännet. Varje gång jag råkar slå in lite extra hårt i skrivbordet så vrids det om i magen.. Det kanske ändras med tiden, tvivlar på det dock. ;)

13. B1884

B1884 Biskop

Från:
    Göteborg
    Japp! Från singular :)

14. Mekmek

Mekmek Friends of KS

Det finns ett skäl till att klockor kommer på länk. För att tåla stryk ;) och tåla att poleras upp när det blivit för mycket :)

15. Lalas

Lalas Friends of KS

Tycker Explorern är riktigt bra även på band, ex svart skinn.
    image.jpg

16. Guden

Guden Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Jodå visst, med risk att låta spydig så kommer jag förmodligen inte heller att åka till månen (inom snar tid) fastän Speedyn ska tåla det. :)

Kan tänka mig att det är samma sak som med nyinköpta mobiler.
    Jag köper med 3 olika skal, byter skärmskydd varje månad de första 3 månaderna - Efter det så släpper jag det hela och kör iPhone naken samt slänger ned den på bordet utan att få ångest efteråt.

Telefonen byter jag dock ut vartannat år och kostar mindre än hälften av vad klockan gör. :oops:

Edit: Njaa, jag kanske drog parallellen med månen lite för långt där.

17. Savagear114

Savagear114 Friends of KS

Tack, får gå in och kika! :)

18. KMS

KMS Friends of KS

Från:
    GBG
    Klarar den tur&retur till månen, löser den nog ditt skrivbord!:)

19. Guden

Guden Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Finns nog inte mycket att slå i länken på där ute i rymden. ;)

20. Kejsaren

Kejsaren Biskop

Från:
    Bjärred
    Månen finns ju där... Sen finns där väl "nästan vakum".
    Men de kör väl den på velcro strap. Eller?

21. Guden

Guden Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Slår hellre i huvudet än klockan.
    Yes, inte på länken iaf. :)

Kejsaren gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield