• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Läderband Jak

gunnholt

Breitling
Hej!

Jag har inte varit så aktiv på forumet hittills så jag tänkte jag kan presentera mig. Jag är 24 år, bor i Östersund och har varit intresserad av klockor i några år, det var främst fascinationen för den mekaniska biten som fick mig att fastna rejält. På senaste har jag och Mkarlsson här på KS börjat snickra lite med läder och såklart är det klock-armband som är det roligaste. Jag trodde aldrig att det skulle vara så tidskrävande att få till ett läderarmband, men det är desto roligare när man ser resultatet.


image.jpg



Vi har ett par läderband som vi är tillräckligt stolta över för att dela med oss av:

image.jpg


image.jpg


image.jpg


image.jpg


Båda banden är gjorda av Mongolisk Jak, de är 20mm/18mm spänne med naturfärgade kontrast-stygn och ett tunt naturfärgat kalvläder på baksidan.

Jag tänkte mest bara dela med mig av vår nyfunna hobby och se vad ni andra på forumet tycker om dem? Några tips och tricks kanske!

Tack för visat intresse!

// gunnholt
 
Topp