• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Läderband på Subben?!

Sten

Cartier
Bästa klocknördar, har någon bilder/tankar angående detta. Har funderat på att införskaffa mig ett läderband till min Sub, tänkte att det kunde se bra ut. Saknar dock bildbevis på hur det kan se ut...google ger inte mycket info i ämnet ;)
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
nwm13258163421754_4_t5.jpg


Horween vintage straps är enda alternativet. Riktigt grymma!

Beställ här :)

Jed är kanon att ha att göra med.
 

DrDre

Patek
För mig är det alltid samma visa med armband och Rolex. Jag köper något som jag tror ska bli bra, har det ett par dagar och sedan åker länken på igen. Alltid samma procedur. Men här kommer några bilder i alla fall.

Min 1665 med ett band gråbrunt band i någon sorts borstat läder:
IMAG0410.jpg


DSC06292.jpg


1675:an på en rem från samma handlare

IMAG0501.jpg


1675 är ju lite tunnare och dressigare än motsvarande Sub så den är inte helt oäven på en lite elegantare rem:

DSC01652.jpg
 

Ministern

Founder
2-Faktor
DrDre skrev:
För mig är det alltid samma visa med armband och Rolex. Jag köper något som jag tror ska bli bra, har det ett par dagar och sedan åker länken på igen. Alltid samma procedur. Men här kommer några bilder i alla fall.

Min 1665 med ett band gråbrunt band i någon sorts borstat läder:
IMAG0410.jpg


DSC06292.jpg


1675:an på en rem från samma handlare

IMAG0501.jpg


1675 är ju lite tunnare och dressigare än motsvarande Sub så den är inte helt oäven på en lite elegantare rem:

DSC01652.jpg




Cred skall du ha för du inte ger dig! Men inte funkar det :)
 

Sten

Cartier
Smaken är som baken. Hittade en på google som jag gillade, lånar bilden. Fin, enligt mig!
 

Bilagor

  • sub_läder.jpg
    sub_läder.jpg
    22 KB · Visningar: 545

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Ska det vara läder på sub måste det vara borstat, annars funkar det inte alls. Gäller förövrigt även GMT osv.

easy rider: Du brukar väl köra en hemmameckad borstad historia? Ser riktigt schyst ut iaf!
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
@Fryken

Är det nåt av dessa du tänker på?
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1354747036.688112.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1354747036.688112.jpg
    169.5 KB · Visningar: 412
  • ImageUploadedByTapatalk1354747059.951566.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1354747059.951566.jpg
    68.7 KB · Visningar: 410

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Jag tycker det funkar bra. Bara för att det är en vattentålig klocka har man den inte bara vid sådana tillfällen. Ska man dyka kan man väl byta band...

Min GMT på hemmapulat läder (iofs ingen sub men de liknar varandra):

IMAG1759.jpg
 

_jonte

Patek
Re: Sv: Läderband på Subben?!

Tänkte att nåt som låter så bra kan bli så fel... Så sorry men det funkar ej...
 
Topp