• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Läderband till GMT Master

Holken

Panerai
Ute efter något liknande detta till min gmt
image.png

Någon som kan rekomendera nått bra band som har det utseendet?
Posta gärna era egna bilder på läder eller mockaband som passar tillsammans GMT för inspiration!!
 

Holken

Panerai
Vad kör ni för band på era gmt!! Kan vara båda pepsi, Coke eller svarta.
Utan tvekan är länk snyggast men kul att variera sig lite.
Bomba på med bilder bara
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Har själv köpt två st. band från Kvistvik. Väldigt fina men enligt mig smalnar de av alldeles för mycket ner mot spännet. Ser lite lustigt ut på tjockare klockor. Deras 20mm band går från 20mm vid bandhornen till 16mm vid spännet. Det vanliga brukar vara 20/18.

Men Rolexlänken har väl samma mått ( 20-16 )? Det kvistvikband jag testat är ett mockanato och på lite tunnare band tycker jag det är skönare med ett lite styvare material än mocka.
På de mocka band jag brukar göra använder jag en kärna av läder för att få dem lite styvare
 

Holken

Panerai
Köpte ett band av Kvistvik. Hoppades det skulle vara lite mera grått men tycker det funkar bra ändå!! Jäkla bekvämt att ha på sig med!! Här har ni några bilder.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 
Topp