• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Läderband till små handleder

Hej!

Jag har en handled på dryga 16-16.5cm och vill ha ett läderband till min klocka. Letar efter något i stil med detta: http://i106.photobucket.com/albums/m245/Desotti/Relogios/SPMIS_006highres.jpg

Alltså ljusbrunt med kontraststygn. Har hittat mängder på nätet men alla är så långa, ser gärna att biten med knäppet är kanske 6cm istället för 7-8cm som majoriteten verkar ligga runt. Eller vad tycker ni som har lite mer erfarenhet?

Klockan har 19mm lugs men har hört att band på 20mm också borde slinka in.

Alla tips välkomnas!
 

SJ Smythe

Cartier
Letade aktivt efter något liknande som du det du söker och tycker att Hirsch Forest har ett kortare band som ger mindre lös flärp när man knäppt spännet. Man kan välja mellan medium och long när man beställer och medium tycker jag var riktigt bra och kortare än genomsnittet. @Rico hade en snygg bild på bandet som jag tar mig friheten att länka till.

Edit: Ok, inte kontraststygn men ett snyggt band hur som helst :)

Den stora tråden om klockarmband
 
Letade aktivt efter något liknande som du det du söker och tycker att Hirsch Forest har ett kortare band som ger mindre lös flärp när man knäppt spännet. Man kan välja mellan medium och long när man beställer och medium tycker jag var riktigt bra och kortare än genomsnittet. @Rico hade en snygg bild på bandet som jag tar mig friheten att länka till.

Edit: Ok, inte kontraststygn men ett snyggt band hur som helst :)

Den stora tråden om klockarmband
Den var fin!
Är det http://www.watchobsession.co.uk/products/hirsch-forest-calf-leather-watch-strap-gold-brown eller http://www.watchobsession.co.uk/products/hirsch-forest-calf-leather-watch-strap-brown ?
 

F-L-P

Panerai
Hirsh camelgrain finns också i medium. gillar mitt skarpt. inte jättekontrast söm mel lite iaf.

CAMELGRAIN-TEXTURED-LEATHERCAMELGRAIN-TEXTURED-LEATHER.png
 
Tack för alla svar! Hur kommer jag enklast i kontakt med dessa individer som kan skapa ett band åt mig? PM på forumet eller har de en email/hemsida?
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Fast inte riktigt. Talat med några av de ovannämnda personerna och de gör inga paddade läderband likt de jag länkat, det kräver tydligen avancerat maskineri och annat pyssel som annars är svårt att få rätt. Så då är jag lite tillbaka på ruta ett.

Kolla på tex watchuseek, det finns många duktiga snubbar med resurser som kan tillverka något passande i din smak garanterat
 

Johanoh

Breitling
Beställde ett Perlon armband från länk borttagen av admin, fick klockarmbandet efter en dag. Beställde svart, brunt, grönt och orange. Svin värt! Finns en rabattkod så får man 20% rabatt, "man särskriver inte svinvärt." Lycka till!
 
Senast redigerad av en moderator:

Shadyboy

Cartier
Enormt pinsamt/tröttsamt faktiskt... (Johanohs beteende alltså). Kanske admin kan hantera frågan?

När det kommer till tillverkning slår jag själv ett slag för MickeJ/mjleather. Beställde ett ammo strap med kontraststygn till min IWC och är fantastiskt nöjd. Inte minst med känslan av att det är handgjort "på riktigt". Varmt lycka till!
 
Topp