Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Läderdilemma?

Diskussion i 'Diskussion' startad av hallback, 29 augusti 2014.

1. hallback
    Trådstartare

hallback Torpare

Har växlat upp lite i klocklådan senaste veckorna. Ut med en del gammalt och in med nån ny istället. Tanken är nu att en av dessa 38,5 mm (perfekta måttet?) ska bäras på läder och en av dom på sin nuvarande länk. Övertyga mig gärna om vilken som ska få läderkläder. Gärna genom att bränna på med bilder... IMG_0023.jpg IMG_0028.jpg

2. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    En av dem? Ett äkta crocko till Omegan och ett fliegerband till Sinnen hade ju funkat vilket som. Frågan är ju vad syftet med lädret är. Är det att dressa upp klockan eller att minska vikten och öka bekvämlighetsfaktorn?

3. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    Jag ser AT som Omegas motsvarighet till Rolex DJ. Att sätta läder på DJ är skitfel enligt mig, ett läder på flygarklocka är dock helrätt.

Aboynamedsue, Fido1, Man och 1 annan gillar detta.
  4. hallback
    Trådstartare

hallback Torpare

Främsta syftet är att dressa upp samt att öka känslan av variation. Båda har grymma länkar, snygga och även fina på armen utan att bli för tunga. Jag är inne på ett brunt croco (äkta eller ej får plånboken avgöra) till AT:n.

5. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    No brainer! Behåll länken på ATn. Sinnen passar bättre på läder än länk IMHO.

6. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    Original är alltid bäst.............kanske på någon vintage model att läder passar,..........;)

7. Dr Stein

Dr Stein Friends of KS

Från:
    Västerås
    Länk på AT:n, läder på flygisen!

8. aleks

aleks Friends of KS

Läder på Sinn, utan tvekan.

9. Minuteman

Minuteman Friends of KS

Håller med. Flygaren blir grym på läder!

10. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Ett hårt militärläder skulle göra sig på sinnen!

11. F-L-P

F-L-P Borgare

Från:
    Uppsala
    Bund strap på sinn! Sjukt nice.

Sinn länken spelar enligt mig inte i samma liga som omegas.

12. hallback
    Trådstartare

hallback Torpare

Kanske bara är jag, men jag kan tycka att Flygarn blir lite "för rund" utan sinn (hehe...) länk? AT känns inte lika cirkelformad och ger därmed ett lite slankare intryck på armen.

I övrigt håller jag ned om att Omegas länk är snäppet bättre än den tyska.

13. Erik1

Erik1 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Ett racingläder på Sinnen kommer flyga!

14. cab

cab Friends of KS

Sinn:en gör sig bättre på läder en länk om jag får bestämma :)

15. egbert

egbert Friends of KS

Länk är ju alltid länk. Men jag tror att AT:n skulle kunna funka på ett läder. Själv är jag förtjust i shell cordovan, ett stycke välpreparerad hästrumpa utan foder. Kör det emellanåt på en kusin till din AT om man får kalla den så, min PO. Många som säger no no till dykare på läder, men jag tycker det är grymt snyggt som omväxling. Men som sagt, länk är ju alltid länk...

image.jpg
    image.jpg

hallback gillar detta.
  16. hallback
    Trådstartare

hallback Torpare

Stiligt med häst!

17. Spindel

Spindel Biskop

Skinn på kronografen och ett Nato (nylon) på dykaren.

18. Ako

Ako Biskop

Från:
    Malmö
    Jag håller med dig , det behöver inte kosta supermycket att testa. Gillar det lite grövre i croco mot den lite sportiga Omegan. Brunt funkar. Testa! Klart att läder såklart är super till Sinnen .. Testa !

19. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
  20. nifag

nifag Stadsbo

Tror inte att jag hade valt reptil på någon av klockorna i och med att dom är så sportiga, men hursomhelst känns det dumsnålt att välja präglat när man ändå lagt en del pengar på själva uret.

eriksson850 gillar detta.
  21. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Jag håller med, men jag tror han menade att välja mellan "äkta" Omega eller vanligt "äkta" reptil.

I annat fall är ju valet busenkelt, skippa präglat!

nifag gillar detta.
  22. TomasBc

TomasBc Dirty rotten scoundrel

Flieger strap till sinn, i någon ljusare kulör. Hade behållt länken till atn :)

23. hallback
    Trådstartare

hallback Torpare

Jäklar, jag som nästan hade bestämt mig för brunt croco på ATn. Nu lutar det ju åt att flygarn får byta kostym. Många fina varianter i pass around-tråden. Tack för givande input, återkommer med bilder...!

24. Rookien

Rookien Friends of KS

Från:
    Stockholm
    kör min skyfall på läder ibland, tycker den passar grymt på svart läder. IMG_0775.jpg

hallback gillar detta.
  25. Kejsaren

Kejsaren Biskop

Från:
    Bjärred
    Om du nu köper nytt tycker jag du skall överväga läder i samma ton som ett par av dina skor. Det blir en schysst matchning.

Jag tycker läder funkar till båda. På AT derssar du upp den, på sinnen gör du den ännu ett snäpp hårdare. Lite mer flieger.

Mårtenssons ur Brookfield