• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Läderdilemma?

Har växlat upp lite i klocklådan senaste veckorna. Ut med en del gammalt och in med nån ny istället. Tanken är nu att en av dessa 38,5 mm (perfekta måttet?) ska bäras på läder och en av dom på sin nuvarande länk. Övertyga mig gärna om vilken som ska få läderkläder. Gärna genom att bränna på med bilder...
IMG_0023.jpg
IMG_0028.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
En av dem? Ett äkta crocko till Omegan och ett fliegerband till Sinnen hade ju funkat vilket som. Frågan är ju vad syftet med lädret är. Är det att dressa upp klockan eller att minska vikten och öka bekvämlighetsfaktorn?
 
Främsta syftet är att dressa upp samt att öka känslan av variation. Båda har grymma länkar, snygga och även fina på armen utan att bli för tunga. Jag är inne på ett brunt croco (äkta eller ej får plånboken avgöra) till AT:n.
 
Kanske bara är jag, men jag kan tycka att Flygarn blir lite "för rund" utan sinn (hehe...) länk? AT känns inte lika cirkelformad och ger därmed ett lite slankare intryck på armen.

I övrigt håller jag ned om att Omegas länk är snäppet bättre än den tyska.
 

egbert

Panerai
Länk är ju alltid länk. Men jag tror att AT:n skulle kunna funka på ett läder. Själv är jag förtjust i shell cordovan, ett stycke välpreparerad hästrumpa utan foder. Kör det emellanåt på en kusin till din AT om man får kalla den så, min PO. Många som säger no no till dykare på läder, men jag tycker det är grymt snyggt som omväxling. Men som sagt, länk är ju alltid länk...

image.jpg

image.jpg
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Främsta syftet är att dressa upp samt att öka känslan av variation. Båda har grymma länkar, snygga och även fina på armen utan att bli för tunga. Jag är inne på ett brunt croco (äkta eller ej får plånboken avgöra) till AT:n.
Jag håller med dig , det behöver inte kosta supermycket att testa. Gillar det lite grövre i croco mot den lite sportiga Omegan. Brunt funkar. Testa! Klart att läder såklart är super till Sinnen .. Testa !
 

nifag

Cartier
Främsta syftet är att dressa upp samt att öka känslan av variation. Båda har grymma länkar, snygga och även fina på armen utan att bli för tunga. Jag är inne på ett brunt croco (äkta eller ej får plånboken avgöra) till AT:n.
Tror inte att jag hade valt reptil på någon av klockorna i och med att dom är så sportiga, men hursomhelst känns det dumsnålt att välja präglat när man ändå lagt en del pengar på själva uret.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Tror inte att jag hade valt reptil på någon av klockorna i och med att dom är så sportiga, men hursomhelst känns det dumsnålt att välja präglat när man ändå lagt en del pengar på själva uret.

Jag håller med, men jag tror han menade att välja mellan "äkta" Omega eller vanligt "äkta" reptil.

I annat fall är ju valet busenkelt, skippa präglat!
 
Jäklar, jag som nästan hade bestämt mig för brunt croco på ATn. Nu lutar det ju åt att flygarn får byta kostym. Många fina varianter i pass around-tråden. Tack för givande input, återkommer med bilder...!
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Om du nu köper nytt tycker jag du skall överväga läder i samma ton som ett par av dina skor. Det blir en schysst matchning.

Jag tycker läder funkar till båda. På AT derssar du upp den, på sinnen gör du den ännu ett snäpp hårdare. Lite mer flieger.
 
Topp