• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Läderdykartråden

frere

Audemars
2-Faktor
Har du också tröttnat på den fundamentalistiska uppfattningen att dykare bara kan bäras på gummi eller länk? Då är det här tråden för dig! Tänkte att vi kunde posta inspirationsbilder på de dykare som i strid mot rådande konsensus försetts med läderarmband.

Jag tänkte primärt dykare av lite hårigare slag, men alla är välkomna. Först ut, min U1:a i sina nya vinterkängor:
20131119_194643_zps5c3c98a9.jpg

20131119_194739_zpsa033ce17.jpg


Fyll på med egna varianter - våga testa en vinter utan stelt gummi och kalla länkar!

(Millimeterprecision signerad cheepo63 - ingen justering kan göras i sinns viklås...)
 

Hubbatix

Cartier
Jäklarns vilken vass rem! Man kanske skulle skicka ett mail till den där cheepo63 och höra hur mycket man får bella för något liknande... Jag har ju också en U1 SDR nämligen. Men just nu väntar jag ivrigt på mitt Black Badger-snöre som jag vann i deras tävling här, kommer nog passa grymt bra till Sinn:en det med.
 

frere

Audemars
2-Faktor
Jäklarns vilken vass rem! Man kanske skulle skicka ett mail till den där cheepo63 och höra hur mycket man får bella för något liknande... Jag har ju också en U1 SDR nämligen. Men just nu väntar jag ivrigt på mitt Black Badger-snöre som jag vann i deras tävling här, kommer nog passa grymt bra till Sinn:en det med.
Beställde det här just eftersom jag inte vann något i tävlingen! Kul att blackbadger-bandet hamnar på den klocka det ser ut att vara som gjort för ändå...
 

Rico

Cartier
2-Faktor
B94E865C-DDBB-41B5-B60D-E8C81B17BEBC-9092-00000746E71D6A09_zpsb87151c2.jpg

EA2CE467-3448-4A25-BAB3-326873B1AD50-11983-0000045B4E318326_zpsb0d52a02.jpg

sub_honeyliberty_crop.jpg

sub_honeyforest.jpg

SubRios.jpg

Första bilden är ett hodinkee-strap som damp ner i brevlådan efter två månaders väntan. Grymt nöjd! Andra är ett Horween shell cordovan, sen lite blandade hirsch forest, hirsch liberty m.m.
 
  • Like
Reactions: Wii

Dexter86

Cartier
skriv gärna var banden är inköpta eller vad det är för sort ... gillar många av dom skarpt och funderar på sätta något liknande på min kommande :)
 

Silon

Omega
Första dagen med den här combon. Natot är egentligen tänkt för en annan klocka men jag tycker att det här fungerar riktigt bra.

bOUhnfX.jpg


OQuSsGX.jpg
 
Topp