Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Läderrem som passar detta buckle?

Diskussion i 'Vintage' startad av soder, 19 juni 2016.

1. soder
    Trådstartare

soder Torpare

Se på bilden nedan. Det svarta är det som kom med en Eternan jag köpt, som även har ett Eterna buckle jag vill använda. Det är i ganska risigt skick (limmat och så) och är i behov av ett annat.
    IMG_20160619_205826.jpg

Med finns även bilder på klockan, nu temporärt med en "vanligt" rem, för att kunna gör en storleksjämförelse. Klockan har gett ett lite sportigt intryck innan tycker jag, med den orangea sömmen, och klockan ger ett helt annat intryck nu. Jag är nog intresserad av lite vad som helst, och är mest intresserad av var jag hittar remmar som är smala ned till.

Tacksam för tips. Sorry om posten är i fel tråd.

EDIT: Gjorde lite mätningar och mellan bandhornen på klockan är det 18mm och bredden på bucklet är 13,4mm.

/Söder

Bifogade filer:

Senast ändrad: 19 juni 2016
  2. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    jabla gillar detta.
  3. soder
    Trådstartare

soder Torpare

Njo, alltså, där buckle ska sitta fast är 13mm (eller 13,4mm som jag mätte med skjutmått) och där rem ska gå genom buckle är det 14mm. Jag ska titta på sidan, och även mäta lite mer.

/Söder

4. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Finns kanske en del i 11/16 - 9/16 om man räknar i tumstorlekar? 11/16 motsvarar 18 mm och 9/16 =14

5. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Då är den bara ihopböjd, du borde kunna böja tillbaka den och köra med ett standard 18-14 mm.