• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Läderstraps till Sea-Dweller - Vad tycker ni?

Vilken läderstrap föredrar ni?

  • 1&4

    Röster: 21 22.8%
  • 2

    Röster: 14 15.2%
  • 3

    Röster: 22 23.9%
  • Usch, ingen av dom. Länk är bäst!

    Röster: 35 38.0%

  • Totala väljare
    92

Heurol

Breitling
Testade med läder för första gången....lite för korta sprints så vågar inte bära imorn.
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    106 KB · Visningar: 46

Dr666

Omega
Har du provat Rubber B?? Bör riktigt snyggt samt så känns det gediget& inte att man riskerar att plockepinn! Ha det gott, maestro...
 

mmx

Cartier
Finns ju typ hur mycket skinnarmband som helst som tål 300m. Estetiskt är det ok som variation imho, men för mig är länk förstavalet. Personligt såklart.
 

Heurol

Breitling
Ok....:D.... Kändes inte helt fel mtp svart/vit kommer igen i bandet/klocka men köper den feedbacken. Den typen av läder passar bättre till annat än sport/dyk. Haft bandet ett tag, kom med köpet i samband med annat köp, var första gången jag testade när jag ändå rengjorde länken.
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Läder med ändlänkar kan vara det fulaste som finns. Utan ändlänk och ett slitet läder tycker jag är snyggt.
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Sex inga problem med det. Mörkbrunt skinn skulle vara skitsnygg, likt översta bilden.

Mmm.. Gillar brunt läder... Tycker du inte att SD blir hög & topptung med naton? Kan tänka mig att läder är något tjockare än tyg = ännu högre. Alternativ är ju band, så man slipper tygbiten under..
 

Enfant Terrible

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jag kör ett bulang just nu på min dykare. Tudor sub ref 76100, den är ju vintage så skulle inte komma på tanken att bada med den.
Det är ju lite knas med läder på dykare, kätteri rent av, men jag gillar det ändå!
Ett par vita tofsloafers, speedos och en dykare på läder så går man hem vart som helst i Tyskland ;)
 
Topp