Laddar...
Nymans Ur 1851

Johannesens
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Lägenhet Skövde.

Diskussion i 'Lifestyle' startad av mrMyagi, 15 oktober 2015.

1. mrMyagi
    Trådstartare

mrMyagi Sir Blabbermouth

Från:
    Burkina Faso
    Tja!
    Någon som kan tipsa eller kanske till och med äger en lägenhet som man vill hyra ut till en ordentlig AT-läkare som flyttar till Skövde i mars?

Admin får ta bort detta om ni känner att det är opassande.

Omen, Warwian och Icaras gillar detta.
  2. Chagall

Chagall Stadsbo

3. mrMyagi
    Trådstartare

mrMyagi Sir Blabbermouth

Från:
    Burkina Faso
    Denke gillar detta.
  4. Ponlarsson

Ponlarsson Friends of KS

Från:
    Tidaholm
    Skövdebostäder kan du glömma direkt, de har 23 000 personer i kö...
    I de populäraste stadsdelarna, typ Norrmalm och Vasastan är det nog omöjligt utan kontakter. Mitt tips är att söka på Östermalm, hyfsat nära stan men ändå inte omöjligt att få boende. Speciellt på en gata som Grenanders gata vet jag att studiekamrater till mig fick typ direkt.

Välkommen i alla fall, du kan se fram emot att varje torsdag få en högkvalitativ och dessutom helt gratis lokaltidning i din brevlåda. ;)

5. mrMyagi
    Trådstartare

mrMyagi Sir Blabbermouth

Från:
    Burkina Faso
    Tack för ditt svar!

Som det ser ut nu så är det otroligt svårt att hitta boende i den staden. Har vart inne på kommunens hemsida och hittat några hyresvärdar med det är fan inte det lättaste att få något bra.

6. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Köp ett hus!

mrMyagi, Chagall, David och 1 annan gillar detta.
  7. Yo-han

Yo-han Troll probationary

HYRA lägenhet? Vaihelahelvete??! Du är på klocksnack! Kasta pengar i sjön! Så jävla oansvarigt, dumma läkarjävel! Han kan väl skära upp en älg eller nåt o bo i magen bland dom gossiga inälvorna som luke skywalker gjorde med tauntaunen på hothplaneten. Han kunde inte casha en barre och rättade munnen efter matsäcken! Sen lägger han all hyresoverhead i fingerprint cards! Succé! Slutar aldrig förvånas över folks utsvävningar.

Klockers gillar detta.
  8. Dixie

Dixie Friends of KS

Från:
    Skåne men bor i Gbg
    Skövde är ju militärstad. Oftast finns det ett gäng som är iväg på kommenderingar eller utlandstjänst. Sätt upp en lapp på mässen, markan osv om du inte känner någon officer. Ja det funkar fortf...

mrMyagi gillar detta.
  9. mrMyagi
    Trådstartare

mrMyagi Sir Blabbermouth

Från:
    Burkina Faso
    Jag tänker inte stanna där! Annars hade det vart givet.

10. Dixie

Dixie Friends of KS

Från:
    Skåne men bor i Gbg
    Pallar du pendla så kan du hitta sjukt billiga lgh i krokarna kring. I Karlsborg (40 min bort) så kostade en 3a på 75kvm 95k för ett år sedan.

mrMyagi och Mudfold gillar detta.
  11. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Äh, kör! Sen hyr du ut det som sommarstuga till @Yo-han , hen behöver ett enkelt men mysigt krypin där hen kan 'ladda batterierna' för att orka med 'livspusslet'. :D

mrMyagi och hook gillar detta.
  12. Mr Chance

Mr Chance Velourmannen

Säker på att det är Skövde du snackar om? Låter annars som Sthlmsstadsdelar...

Edit: Glömde :), man vill ju inte få @RicVin på sig ;)

13. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Visste du inte att alla småstäder vill vara Stockholm och kopierar...

Mr Chance gillar detta.
  14. Mr Chance

Mr Chance Velourmannen

Hehe, jo. Och när jag bodde i Skövde och påpekade det för de infödda blev de lite onda på mig. :D

Spencer gillar detta.
  15. Spincini

Spincini Friends of KS

Mejla så många privata hyresvärdar som du kan hitta, skriv vad du ska jobba med och vad du söker.
    Mejla från en officiell mejlaadress tex högskola eller sjukhus.
    Lovar dig att du kommer hitta något hyfsat. De vill ha vettiga hyresgäster som betalar i tid och inte stör de andra.
    Du passar den profilen.
    Satt i liknade position för ett och ett halvt år sedan och på mindre än en månad så hade jag en vettig lägenhet i Linköping.

paradis och mrMyagi gillar detta.
  16. mrMyagi
    Trådstartare

mrMyagi Sir Blabbermouth

Från:
    Burkina Faso
    Tack för tipset. Jag vill gärna bo i Skövde så jag har nära till jobbet.

Dixie gillar detta.
  17. Ponlarsson

Ponlarsson Friends of KS

Från:
    Tidaholm
    Jo jag vet, de som kommer från Skövde (stan ingen behövde) vill gärna tro att de bor i en storstad. Tacka vet jag Tidaholm, här vet vi i alla fall att vi är lantisar.

mrMyagi, Mr Chance, JesperRyberg och 1 annan gillar detta.