• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lägg ditt klocklöfte här för 2015 - ingen återvändo >>

Rearden

Cartier
Jag ska äntligen köpa mig min "jag har börjat jobba och har helt plötsligt en ekonomi"- klocka! Vad det sen blir tvistar de lärde om... Ändrar mig nästan lika ofta som jag byter underkläder.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Bra respons i nuläget kan vi räkna med minst 21 unboxingar av Rolex och nån GS och annat gott!
Keep EM comen
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Måste utöka mitt löfte då jag ska fylla klocklådan med 8 ur samt en roterare, totalt 9 klockor ska finnas i samlingen.


Diver: Check
Vintage: Check
Digital: Check

Kronograf:
Dress ev open heart:
PVD/Black: 2015
Aviator: 2015
GMT:
Roterare:


Totalt ska 3 in under 2015 och som det ser ut nu så är dessa med på inköpslistan:




b04af9b46d54a67eb32469729aa7903f.jpg


1347df6e04d09ff003321e3e85201c8a.jpg
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Måste utöka mitt löfte då jag ska fylla klocklådan med 8 ur samt en roterare, totalt 9 klockor ska finnas i samlingen.


Diver: Check
Vintage: Check
Digital: Check

Kronograf:
Dress ev open heart:
PVD/Black: 2015
Aviator: 2015
GMT:
Roterare:


Totalt ska 3 in under 2015 och som det ser ut nu så är dessa med på inköpslistan:




b04af9b46d54a67eb32469729aa7903f.jpg


1347df6e04d09ff003321e3e85201c8a.jpg
Vad heter modellen på den översta?
 

almeyero

Panerai
Ska skaffa mig en första "riktiga" klocka och lutar åt att det blir till att hitta en årsklocka, 1989 är året som gäller. Är mest sugen på en Rolex Sub men känner att jag måste utbilda mig själv lite mer haha.

Budgeten ligger på runt 40-50 men kan utökas, så något måste jag hitta inom det?
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Vad heter modellen på den översta?

Här kommer di alle!

e54b086ed0975d67fe81caece56d820f.jpg



Lite halvt ot men har gjort en trevlig upptäckt :D
Roligt med Orient är att de har en egen ordentligt och överskådlig hemsida med alla aktuella modeller. Det ger en extra trevlig känsla att veta att samtliga klockor är tillverkade i Japan i Orients fabrik.

Seiko och citizens affordable segment är rena soppan där man förlitar sig på olika forum samt deras säljsajter för att få info/ursprung osv. Ganska tråkigt imho. Som jag förstått är det fortfarande ingen som vet exakt var SKX007 tillverkas?

Ska bli kul att utforska Orients modeller då de bjuder på de flesta kategorierna :)
 

Patrik Sinn

Cartier
2-Faktor
Startade 2014 med en tudor BB och en DJ, perfekt duo!

Närvaron på detta forum gjorde att båda såldes och en IWC Ingy 3239 inhandlades. Har testat att vara OWG under hösten men det suuuger. IWC:n skall vara kvar men jag måste ha en DJ eller en 16710 under 2015!!!
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Inga nya klockor förutom om Makon går sönder (lär inte hända) eller jag är på plats som tillåter köp av RO i butik. (Lite jobbigt då en bekant skall jobba i Brasilien under året vilket då ger tillgång till BDM sortimentet :p )
 

Kakob

Cartier
AP 15300st!! Hade hoppats få tag i en redan 2014 men har ingen jaktlycka, om ingen magiskt dyker upp imorgon vill säga... Om det mot all förmodan skulle inträffa avger jag självfallet ett nytt löfte :happyhappy:
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Hittar jag rätt så blir det en Rolex.. Måste ju se om det är något att ha! Blir till att ligga som en igel på Tradera ;)

Lovar också inköp av Seiko, säkerligen mer än ett ex. Måste ha en seahorse :hungry:
Seiko_Seahorse_Leder_05.jpg
 

fc2

Rolex
Ett till synes klent mål kanske men; komma på vad jag vill ha. Kan låta konstigt men jag är ingen som flippar vilket gör att jag verkligen vill känns för en klocka innan jag handlar men just nu är det inget (realistiskt) som tilltalar mig tillräckligt mycket. Tittar in i tråden för vintage-förslag men fortfarande inget som lockat, tyvärr.
 

R0B

Panerai
2015 kommer bli ett AP-år. Jag är dock sjukt sugen på en GMT i helguld också. Och en Hulken. Ojoj. Men mitt löfte blir att minst en av dessa klockor landar i stallet. Helst fler :)
 
Topp