• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lägg ditt klocklöfte här för 2016 - ingen återvändo 2

mannis

Cartier
Två klockor ska in varav den ena ska vara en Rolex Sub TT. Den andra får vi se vad det blir.... dags att få till en samling
 

BCKSTRM

Rolex
Flippa min Blå Pelagos mot en tunn dressklocka likt JLCn nedan :)
image.jpeg
 

Andersml

Audemars
2-Faktor
Jag ska lägga av med klockor.......INTE

Ska bli med en blåtavlad Rolex under 2016 är tanken, eller två kanske....en safir och en plexi...vi får se vad som kan hittas där ute!

Borde väl sälja nåt oxå...men det blir nog svårt.....ska fundera på att kanske sälja nåt!
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Tänkte köpa en sexsiffrig DJ, men löfte vet jag inte... Eller en subC date. Eller ngt annat kul.
Jag lovar att jag kommer börja jobba i Sthlm, ett kvarter från Rob... (Bor i Skåne)
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Bra tråd! Mitt löfte för 2016 är att köpa en keeper (dvs ny från AD) till mig själv i 35-årspresent. Troligtvis en Rolex Sub/GMT/DJ, en VC OS, eller en JLC Reverso. Sedan hoppas jag få lite skön rotation på beggade igen, snurra några stycken och testa olika sorter.
 

Utforskaren

Cartier
2-Faktor
En Patek eller Lange ska införskaffas, har några specifika i sikte, får se. Ska även sälja av min halvdressiga IWC 3531 (PS: Köp den, den är bäst, finns på K&S).

Kommer eventuellt även köpa en GS dressare.
 

tomva1

Omega
Mitt löfte blir samma som jag inte lyckats infria 2015. Spetsa till samlingen lite. Har haft svårt att släppa mina klockor, men nu kommer nog ett gäng få lämna för att göra plats och finansiera en Rolex i helguld. 116718 eller 116618.
image.jpeg

image.jpeg
Så.jävla.fet!! Önskar att det kunde vara mitt mål kommande året, men tyvärr.

Flytt till större skymtar och blir också prio ett med allt som tillkommer. Lägger mig lågt på klockfronten och har för tillfället siktet inställt på en datejust, möjligen, mycket troligt en Oris sixtyfive. Mysig klocka för en rättvis peng :)
 
  • Like
Reactions: R0B
Några saker känns givna.
VC:n ska absolut inte lämna.
image.jpeg

Ska aldrig vara utan Panerai, så om denna mot förmodan skulle lämna måste den ersättas av en annan Panna (gammal bild).
image.jpeg

Denna sköning ska säljas ;)
image.jpeg


Nåt måste ju in också.. Just nu är jag inne på att tillföra AP, men en RO skulle kanske konkurrera lite väl mycket i samma liga som VC:n. Således känns Divern som ett hett alternativ; den är jäkligt het även irl..
image.jpeg

Bra val, Divern är nog den bästa klocka jag ägt...

 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Förra året sprang jag om mitt löfte, men i år får löftet bli att skaffa minst två fungerande vintageur :)
 
  • Like
Reactions: CLT

Daion

Panerai
2-Faktor
Mitt löfte blir att jag ska se till att få hem ett paket med en Sjöö Sandström UTC Extreme någon gång vilken jag suktat efter ända sedan jag såg den första gången. Men detta blir när jag fått komma hem från sjukan. Då blir det som en sorts belöning och morot att kämpa på med rehab och så oxå. :)
 
Topp