• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lägg ditt klocklöfte här för 2016 - ingen återvändo 2

nöt

Vacheron
2-Faktor
Om vi bortser från Aerospacen, som jag köpte ny -98, så ser min scoreboard över klockor som finns kvar ut så här:
- 2013: 2 IWC, en Mark XVI och en Spitfire Chronograf
- 2014: 2 Rolex, den nya SD'n och senaste versionen av Explorer II'an (numera även med svart tavla)
- 2015: 1 IWC, Ingenieur
Samling 2015-11-07.jpg


Ska vi följa någon form av logik (vad logik nu har med saken att göra ... ;) ) borde 2016 resultera i en Rolex till. Problemet är att det inte finns någon Rolex som lockar utöver dom två jag redan har. Skulle vara en blå eller grå YM då. Lagom storlek och sitter grymt bekvämt på armen, men PCL och prislappen avskräcker lite.

Ett alternativ är att gå "all in" på IWC och byta ut dom båda Rollarna mot dom här två:
Boston 8.jpg

Blå IWC Aquatimer IW329005.jpg


Nja ..., skojade nog lite där ;). Explorern skulle jag troligen kunna byta ut mot en Ingenieur Dual Time till rätt pris, men att byta ut SD'n mot en ny Aquatimer vore hål i huvudet ... :banghead:

Jag säger som förra året, jag har inte en aning men det brukar ge sig ... :D
Jag tror att 2016 är året du skaffar en 16710 Coke. Du är lite länkkänslig så du köper en head only sen köper ett nytt super jubilee. Det förutspår jag :)
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Mitt löfte är att sitta still i båten.
Edit, ärrrrå liiiiite nytt måste in. Måste hitta på något.
/j
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: par
Att skaffa lite mer relaterad litteratur och kanske äntligen bestämma mig för vilken vintage kronograf som skulle kunna ersätta den Kromometer Stockholm som jag hade för 20 år sedan...
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Kommer under 2016 köpa en Patek till.
Sen möjligen några Grand Seiko.

Ska försöka att inte köpa några Rolex, har så svårt behålla dem.

Edit: Om jag inte hittar en fin Pepsi, fått lite sug efter en.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
2015 har varit ett sjukt dynamiskt år och från att fyllt en klock låda med 8 olika trevliga klockor är från och med måndag OWG:wideyed:med nedan klocka:
image.jpeg


En riktigt märklig känsla men samtidigt befriande skön. den som inget har har allt o vinna känsla och perfekt inför ett nytt år.

Jag har EN klocka som gör sitt jobb och funkar till allt, och som dessutom varit med längst (drygt 3 år) sen jag började med vettiga klockor 2008

Mitt löfte klocklöfte 2016 är att komplettera Casion med någon av följande dykare sedan ligga lågt ett tag då en del stora kostsamma projekt ligger framför mig:
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg



Time Will tell
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Ska ha min första Panerai under 2016. Allt beroende på hur börsen går såklart och/eller vad som flippas. Då blir det säkert någon 40mm-modell. Även om jag kör en del stora Breitling och Seikos så känns 40mm-Panerai ändå mer rätt för mig. Sannolikt PAM00048.
 

Jonas.76

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Lite sugen på Rolex, kan bli en sådan under 2016...fast löfte, hm

Mindre flippande...fast löfte, svårt (dumt) att lova något! :)
 

Måberg

Panerai
Kom på ett till! Utöver tidigare nämnda sparandet till en sub ska jag skaffa mig en terror-Casio "bara för att" ha i samlingen.

Utöver det hålla mig från att spontanköpa andra klockor, vilket är det stora problemet med sparandet...
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Du menar något sånt här? :D
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Och ONT så blir mitt löfte att införskaffa en rolex gmt oavsett ref med enda undantaget att en vc overseas chrono får hindra att det händer.
jepp, ämnet är avhandlat. Jag förstår inte att mina Google-foo skillz har svikit mig så här mycket så länge. Nu sitter jag här med dödsångest och en flickvän som gör sittbänk för att hindra mig från att trycka till min ekonomi ordentligt. 2016 kommer att bli ett spännande år.
 

R0B

Panerai
Så.jävla.fet!! Önskar att det kunde vara mitt mål kommande året, men tyvärr.

Flytt till större skymtar och blir också prio ett med allt som tillkommer. Lägger mig lågt på klockfronten och har för tillfället siktet inställt på en datejust, möjligen, mycket troligt en Oris sixtyfive. Mysig klocka för en rättvis peng :)
Eller hur!? Überfet :)
 

stenlund

Omega
Efter att ha ägt diverse Sjöö Sandström och Omega, kommer nog 2016 bli året jag fastnar i rolexträsket. Hade bestämt mig för en gmt, men blir bara mer och mer sugen på en DD för var dag som går..
 
Topp