• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lägga ner Lifestyle?

Ska vi förbjuda trådar som inte handlar om klockor?

  • Ja

    Röster: 7 3.3%
  • Nej

    Röster: 208 96.7%

  • Totala väljare
    215

DrDre

Patek
Tycker det funkar alldeles utmärkt som det gör. Skulle man ändra något så tycker jag det I så fall skulle vara OT Köp och Sälj. Man skulle kunna ha en separate rubric för Köpes och en för Säljes så slipper den som vill köpa titta på köpesannonser och tvärtom.
 

Ponlarsson

Panerai
Tycker lifestyle är ett bra forum. Här finns många som är intresserade av exempelvis kläder och skor förutom klockor, och tycker att de trådarna har väldigt bra diskussioner.
 

figaro

Cartier
2-Faktor
Håller med. Ibland orkar jag inte läsa trådar om klockor och då lockar lifestyle... speciellt när det hänger likasinnade här
 

Zuuki

Cartier
2-Faktor
Varför känner man ett behov att gå in och gnälla i lifestyle trådar om man bara vill läsa om klockor?
Äter de personerna allt som finns på ett julbord för att sedan gnälla på det som inte passar?
Tycker det är kanon som det är just nu.
 

Edin

Panerai
Resonerar som många här, stör man sig på Lifestyle kan man skippa att klicka in här. Sen har kanske inte alla (jag har det då verkligen inte) råd med nya klockor på månadsbasis och då blir det lite ledsamt att enbart läsa om alla klockor man vill ha (och drömmer om) där man istället kan mixa upp det lite med annat som jag i alla fall finner intressant vilket även likasinnade verkar göra.
Självklart är det kul att läsa om alla sköna människor som har alldeles för ohälsosamt förhållande till klockor här på KS. Tex. Hur skön är inte @par som drämmer till med inte en, utan två (2!) Rolex på samma dag! Man måste ju älska sånt. :)
 

Måberg

Panerai
Som de flesta säger, Lifestyle är ett skönt komplement.

Givetvis finns det trådar som inte lockar alls och då bryr jag mig inte om att läsa dem, svårare än så är det väl ändå inte?
 

Anthraxabuz

Panerai
Heldumt! Lifestyle bidrar stort till KS. Som andra sagt i tråden... Välj själv vad du vill läsa, as simple as that!
 

David

Bödeln
Jag tror inte "vi" är i en ställning att förbjuda något alls vad KS beträffar.

Det är klart att begreppet "lifestyle" betyder olika saker för olika personer, men diskussion om en eltandborste är för mig bortom alla rimliga gränser. (Med undantag om den handlar om samling av vintageapparater, såklart.)
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Det hade räckt med att alla medlemmar ägt en Digital Casio therror. Forumet hade burit sig enbart på lifestyle :)
 

MrPlow

Rolex
Jag tror inte "vi" är i en ställning att förbjuda något alls vad KS beträffar.

Det är klart att begreppet "lifestyle" betyder olika saker för olika personer, men diskussion om en eltandborste är för mig bortom alla rimliga gränser. (Med undantag om den handlar om samling av vintageapparater, såklart.)
"Vi"', alltså medlemmarna som är forumet, verkar ju iaf vilja ha det kvar! Även om inte alla kan gå igång på alla ämnen.
 
-Jag har aldrig varit aktiv medlem på något annat forum i hela mitt liv.
-Jag fyller 40 i år.
-Jag tänker INTE lära mig ett nytt forum nu.
-Lifestyle stannar, och ska på sikt utvidgas så att jämförelsen KS=TheMatrix inte haltar nämnvärt! Tänk ett virtuellt spa, fredagshäng i live-tråden (@daviden?), Ebays prylutbud, @Af Sjodahl live med Helmet Cam på Baselmässan, Bossar att klå för att komma åt Köp o Sälj, cook-alongs på söndagar och gratis psykologråd åt alla flippare... Känns lockande, eller hur?

Jag är nästan aldrig inne på Lifestyle men tycker ändå det är bra att den finns.
Begränsad horisont kan i värsta fall leda till SDsympatier.
Jag kommer omedelbart att titta in på Lifestyle!
 

chgeorg

Omega
Även om jag är relativt ny på forumet så är Lifestyle ett ställe jag gärna går in på. Kul och se vad andra tar sig till med i livet. Allt från jakt :woot: till mello :depressed:.

Kan bara hålla med, är också relativt ny och blev förtrollad av alla fina klockor i diverse trådar. Men det var just Lifestyle som fick mig att skaffa konto och börja posta för att återigen få vara en del av en "forum familj"..
 
Topp