• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

lägga till bild i PM

SSL

Audemars
Koda i värsta fall.. [img ] din bild.jpg [/img ] :snaphappy:

Edit: läste för snabbt. Trodde du bara ville kunna lägga in bild, inte sökte den nya funktionen.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Är det bara jag som är helt blind eller finns inte den nya bildfunktionen i konversationer (PM)?


ping daviden

Du är inte blind ... ;)

Har reagerat på samma sak.

Finns en mycket bra anledning till att jag inte aktiverat det.

Det finns tråkiga exempel på andra forum som helt plötsligt fått fråga av myndigheter varför de har barnporr på sina servers.
Visar sig att olika nätverk etablerar sig på sidor (i fallet jag läste var det ett bilforum) och helt enkelt utbyter bilder och annat privat, under radarn.
Visst kan vi se allt som laddas upp i admingränssnittet, men det finns ingen möjlighet att vi ska kunna hålla koll på allt hela tiden. I skrivandets stund har vi 12 195 bilder uppladdade på sidan.

Så, därför är det inte aktiverat i meddelande.
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Finns en mycket bra anledning till att jag inte aktiverat det.

Det finns tråkiga exempel på andra forum som helt plötsligt fått fråga av myndigheter varför de har barnporr på sina servers.
Visar sig att olika nätverk etablerar sig på sidor (i fallet jag läste var det ett bilforum) och helt enkelt utbyter bilder och annat privat, under radarn.
Visst kan vi se allt som laddas upp i admingränssnittet, men det finns ingen möjlighet att vi ska kunna hålla koll på allt hela tiden. I skrivandets stund har vi 12 195 bilder uppladdade på sidan.

Så, därför är det inte aktiverat i meddelande.

Ett mycket bra beslut. Case closed!
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Finns en mycket bra anledning till att jag inte aktiverat det.

Det finns tråkiga exempel på andra forum som helt plötsligt fått fråga av myndigheter varför de har barnporr på sina servers.
Visar sig att olika nätverk etablerar sig på sidor (i fallet jag läste var det ett bilforum) och helt enkelt utbyter bilder och annat privat, under radarn.
Visst kan vi se allt som laddas upp i admingränssnittet, men det finns ingen möjlighet att vi ska kunna hålla koll på allt hela tiden. I skrivandets stund har vi 12 195 bilder uppladdade på sidan.

Så, därför är det inte aktiverat i meddelande.


bra tänkt!
 
Topp