• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lägger folk märke till era ur?

Zed

Swissera
Professional Dealer
Funderade på hur många det är som får kommentarer om sina klockor överhuvudtaget efter 80talistens tråd.

Jag kan räkna de kommentarer jag fått på ena handens fingrar, och alltid har det varit från en annan klockidiot. Någon gång har det väl hänt att någon har ropat "Rolex! Nice..." på någon bar ute i Europa.

Det las märke till min TT Sub på jobbet när jag hade skaffat den men personen hade nog inte lagt märke till den överhuvudtaget om inte det hade varit för guldinslaget. Generellt rör jag mig inte i sådana kretsar där dyra ur är vanliga men det finns det nog gott om andra på forumet som gör?
 

Josef B

Bestraffaren
Här hos mig är det fullt med Rolexar, APear, Hubloter, pannor och billiga omegor, så här rycker ingen en extra gång. Jag gör nog det eftersom jag är mer intresserad, de andra är bara rika : D Plus att jag gillar att boosta upp andra mäns egon när jag kommenterar deras klocka, vet ju själv hur det är, jag blir skitglad när folk visar uppskattning :)
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Har aldrig varit med om det om man inte talat om klockor rätt så ingående. Men bär skjorta 9 av 10 dagar och klockan glider alltid in under manschetten så den syns väl sällan antar jag.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Här hos mig är det fullt med Rolexar, APear, Hubloter, pannor och billiga omegor, så här rycker ingen en extra gång. Jag gör nog det eftersom jag är mer intresserad, de andra är bara rika : D Plus att jag gillar att boosta upp andra mäns egon när jag kommenterar deras klocka, vet ju själv hur det är, jag blir skitglad när folk visar uppskattning :)
Inga negativa reaktioner när du kommenterar dinkorna? Från erfarenhet vet jag att vissa "Fuck-wits" (Archie-luxury ref.) blir stötta och har ingen aning om vad de bär på armen förutom att det är DYRT. :meh:
 

Josef B

Bestraffaren
Nä många blir glada och många konversationer har startats, tex på kön till Webhallen, tunnelbanan och restaurangen :) Sedan att vissa typer som frågar om klockan är äkta med oärlig uppsyn :(
 

pulpen

Cartier
2-Faktor
Min erfarenhet är att det är sällan att vanligt folk lägger märke till vad man har på armen. De som vet att jag är intresserad frågar dock rätt ofta. Sen om det är för att de tycker det är intressant eller för att de tycker att det är vansinne att jag byter klockor som andra skjortor det framgår inte alltid :)
 

Kniven

Cartier
Händer inte ofta att okända personer kommenterar. Men så är det väl med allt, man ger mest komplimanger till personer i ens egen umgängeskrets. Dock har jag lagt märkt till att folk tittar på ens klockor väldigt intensivt, exempelvis om man är på ett möte, väntar på flyg eller sitter på ett tåg. Då rör det sig uteslutande om någon som också har en "riktig" klocka på sin arm...
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
En gång har jag fått en kommentar. Det var när jag hade en orient ray på armen. Och som nämnts här tidigare fick även jag frågan om det var en rolex?
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Nej ingen har frågat trots jag bär min Rolex dagligen.. Möter väldigt få klockintresserad folk.
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Det är alltid jag som tar upp diskussionen om klockor men i stort sett alla i min bekantskapskrets frågar vad jag har för klocka när vi ses.

Uppmärksamhetstörstande? Jag? Näää... :angel:
 
V

Viggen

Guest
Lite kommentarer har man fått, men inte ofta. Allt från "jävligt snygg klocka" till "den där klockan är otroligt ful". Men jag bär ju klockan för min egen skull och inte för att impa på andra. :)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
En enda gång har min klocka blivit uppmärksammad. Det var en bekant till en vän som satt bredvid mig och såg att jag hade en Rolex på mig. Han undrade såklart om den var äkta. Absolut inget negativt, han tyckte det var häftigt och pratade om att skaffa en själv nån dag.

Utöver det så har jag aldrig varit med om något. Vilket jag tycker är lite skönt. Och lite tråkigt.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Hur ska vi klocksnackare känna igen varandra ?
Jag menar man kanske stöter på varandra i sammanhang där man inte kan bara gå fram och snacka direkt.

Ett snyggt diskret armband hade varit perfekt !
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Hur ska vi klocksnackare känna igen varandra ?
Jag menar man kanske stöter på varandra i sammanhang där man inte kan bara gå fram och snacka direkt.

Ett snyggt diskret armband hade varit perfekt !

Haha, det ligger något i det.
Såg en ung kille häromdagen på väg från frankfurt till göteborg, med en Royal oak på armen. Måste nästan varit någon från forumen, om han nu inte var tysk, vilket jag inte tror.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Ytterst sällan, faktiskt. Om man inte träffar på en annan klockintresserad.
"Vanligt" folk bryr sig inte/har ingen koll... Trodde faktiskt folk i småstaden där jag håller till skulle "Jante-kommentera" Rolexen, men än så länge har ingen gjort det.

En rolig grej var när jag å några polare skulle hyra skidor i Sälen i vintras, så kommenterades kompisens 14060 med "Schysst klocka. Jag har en likadan hemma" av den unga, snygga tjejen bakom disken... ;-) Men hon var nog för ung för oss... Ville nog bara få honom att teckna den dyra tilläggsförsäkringen på hyrskidorna.
 

SJ Smythe

Cartier
Ytterst sällan, brukar mest vara jag som kommenterar.

På semester i dominikanska republiken strövade jag runt poolområdet med en PO på armen när en anställd vaktmästare, som påminde om en av de latinos som var med i Training Day, tog tag i armen på mig och gav mig chansen att dra en Bondreplik:

"Hey man that's a nice watch. Rolex?"
"Omee-gah."

Kändes lite olustigt. Kanske upphörde hans intresse när det inte var en rolex.
 
Om man räknar bort folk jag känner som är klockintresserade själva och dom jag känner som vet att jag är klockintresserad så VÄLDIGT sällan, däremot kan jag börja prata klockor med folk jag ser har en rolig klocka...
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Uppmärksammas ibland av kompisar kompisar, "har hört att du gillar klockor..". För att sedan langa fram en Ur&Penn historia. Vad ska man svara då förresten?

I övrigt är det dåligt med kommentarer.
 
  • Like
Reactions: Zed
Topp