• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lämna in mobiler

Tjena har sökt på internet men inte riktigt hittat nånting som ger mig svar:(
Har 4 stycken iPhone 5s,4s och två st 6s och vill gärna byta in dem för att få pengar eller bättre pris på en ny telefon.
Bor i Uppsala och vill inte skicka in dem med posten som några hemsidor vill att man ska så därför undrar jag om någon vet vart i Uppsala men kan göra detta?
 

Peppo

Omega
Hos Tele2 kan du byta in gamla lurar mot en ny. Enligt deras hemsida får du 1520:- om du lämnar in en 6s, 720:- för en 5s och 240:- för en 4s. Det gäller 16gb versionerna och om de är i fint skick. Har de mer gb får du ett högre värde. Är dom trasiga eller liknande får du givetvis mindre.

Har för mig det ska finnas en butik vid Centralstationen i Uppsala. Du lär få mer pengar om du säljer mobilerna på blocket men du slipper o andra sidan det meck det kan innebära.

Kan vara så att du måste vara eller bli kund hos Tele2 för att göra inbytet. Är du inte det kan du teckna ett abonnemang och säga upp det direkt. Tror det fortfarande är 30 dagars öppet köp på abonnemangen så då behöver du inte pröjsa något. Säga upp kan du göra via kundtjänst eller i den butiken du tecknade abonnemanget. Med reservation för att dom kan ha ändrat det där sen jag jobbade på Tele2.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Tjena har sökt på internet men inte riktigt hittat nånting som ger mig svar:(
Har 4 stycken iPhone 5s,4s och två st 6s och vill gärna byta in dem för att få pengar eller bättre pris på en ny telefon.
Bor i Uppsala och vill inte skicka in dem med posten som några hemsidor vill att man ska så därför undrar jag om någon vet vart i Uppsala men kan göra detta?
Är det att du överlag inte vill skicka med posten? För hade du lagt ut dem på Tradera hade du lätt fått ihop till en helt ny iPhone 7.

Annars kan du alltid lägga ut en annons här på KS köp och sälj så kan någon lokal klocksnackare köpa dem :)
 
Topp