• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lämna in på service i GBG

KMS

Rolex
Dags att lämna in första klockan på service.

Men vart skall man gå?

Klockan i fråga är min nyinköpta Squale: https://klocksnack.se/threads/första-squalen-hemkommen.19943/

Den släpar efter ett par minuter å skulle säkert må gott av lite invändig rengöring. Urverket är cal.Felsa 4007 N

Hade varit kul om man hade kunnat få denna badvänlig så att man kan använda den som den är tänkt. Så ett trycktest kanske hade vart på sin plats.

Ni som är insatta på urverk är det något speciellt med Felsa 4007? Är det extra komplicerat att få denna tät (därmed inte sagt att den inte är tät bara inte trycktestad)? Enklast är ju att lämna in den i GBG, går väl att skicka via post men känns onödigt på nåt sätt.

Sökningar säger mig att Gastons Ur på Hisingen står högt i kurs. Men vad finns det för alternativ? Jag har själv vart på Mariaplans ur några gånger i andra ärenden och det har också funkat. Tror ni att det spelar någon roll just när det gäller en sådan här klocka? Något man bör tänka på extra?
 
Topp