Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Lämna in på service i GBG

Diskussion i 'Vintage' startad av KMS, 25 februari 2014.

1. KMS
    Trådstartare

KMS Friends of KS

Från:
    GBG
    Dags att lämna in första klockan på service.

Men vart skall man gå?

Klockan i fråga är min nyinköpta Squale: http://klocksnack.se/threads/första-squalen-hemkommen.19943/

Den släpar efter ett par minuter å skulle säkert må gott av lite invändig rengöring. Urverket är cal.Felsa 4007 N

Hade varit kul om man hade kunnat få denna badvänlig så att man kan använda den som den är tänkt. Så ett trycktest kanske hade vart på sin plats.

Ni som är insatta på urverk är det något speciellt med Felsa 4007? Är det extra komplicerat att få denna tät (därmed inte sagt att den inte är tät bara inte trycktestad)? Enklast är ju att lämna in den i GBG, går väl att skicka via post men känns onödigt på nåt sätt.

Sökningar säger mig att Gastons Ur på Hisingen står högt i kurs. Men vad finns det för alternativ? Jag har själv vart på Mariaplans ur några gånger i andra ärenden och det har också funkat. Tror ni att det spelar någon roll just när det gäller en sådan här klocka? Något man bör tänka på extra?

2. wojtecki

wojtecki Borgare

Jag röstar på Gastons.