• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lämna klockan över dagen, använda på kvällen?

Seinfeld

Omega
Köpte nyligen en Tudor BB och tänkte kolla vad ni tycker om att man ska lämna klockan hemma över dagen, för att undvika att krocka med den i hyllor och skåp och istället använda den hemma på kvällen eller vid andra tillfällen då man är ute och umgås med vänner/familj osv. Klockan kommer ju inte stanna men kan det slita på klockan att man använder den så oregelbundet? Alltså att den vilar dag och natt men används kväll?

Tack på för hand
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Klockan kommer inte påverkas om du lämnar den hemma under dagen och bär den under kvällen.

Men klockor är till för att användas, mer än hälften av alla dings jag har fått kommer från att jag haft den hemma. Nu beror det ju lite på vad du gör om dagarna. Men Tudorn tål det mesta. Eller hur @meo_swe? ;)
 

Seinfeld

Omega
Om du nu har köpt en fin klocka för en anständig summa pengar så tycker jag det är väldigt tråkigt att vara rädd för att använda den. Använd klockan och slit den med hälsa. Repor och dings kommer komma oavsett hur du gör :)
Klockor är till för att användas. Man använder den till allt. Förutom vid vissa aktiviteter för då åker beater på. :) . Dings är oundvikligt. Kallas även battlescars.
Då ska den användas så gott det bara går, även på dagen. Tack så mycket mina klockbröder!
 

meo_swe

Audemars
AMENFÖRIHELV...! En jävla tur att du kom på bättre tankar @Seinfeld !

Black bay skall användas!

Och välkommen till gemenskapen/galenskapen!!!
DSC_0490.JPG
20160911_154417.jpg
IMG_3323.JPG
20170104_123729.jpg
 

JLSM

Omega
Spektakulära beaters i denna tråd. :)

Bär den med värdighet i vardagen, ska man löpa stridshinderbana och är rädd om den kanske man ska byta till en G-Shock.
 

mouqvist

Rolex
Använder du den så sällan (några enstaka timmar per dag) gissar jag att gångreserven inte blir superbra. Du lär behöva dra upp klockan och ställa in tiden jämt om du inte har klockan i en winder. Synd tycker jag
Jag önskar dig en liten repa på klockan snarast (inget stort dock!) så kan du leva igen!
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Du kommer åka på några deskdives redan första dagen på Kjell, det är helt oundvikligt! (Om du nu inte råkar ha en sammetskudd eller musmatta över hela disken dvs) ;) Use your shit! Jag lovar chansen att få en ding under dagen är lika stor som i soffan under kvällen :D
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Köpte nyligen en Tudor BB och tänkte kolla vad ni tycker om att man ska lämna klockan hemma över dagen, för att undvika att krocka med den i hyllor och skåp och istället använda den hemma på kvällen eller vid andra tillfällen då man är ute och umgås med vänner/familj osv. Klockan kommer ju inte stanna men kan det slita på klockan att man använder den så oregelbundet? Alltså att den vilar dag och natt men används kväll?

Tack på för hand
Nej det sliter inte, men använd klockan ffs istället! Vad är poängen med att den bara ligger hemma? Den tål definitivt smällar och liknande så länge det inte är ren misshandel av klockan du ägnar dig åt.
 

xmb216bc

Panerai
Köpte nyligen en Tudor BB och tänkte kolla vad ni tycker om att man ska lämna klockan hemma över dagen, för att undvika att krocka med den i hyllor och skåp och istället använda den hemma på kvällen eller vid andra tillfällen då man är ute och umgås med vänner/familj osv. Klockan kommer ju inte stanna men kan det slita på klockan att man använder den så oregelbundet? Alltså att den vilar dag och natt men används kväll?

Tack på för hand
Allvarligt?? Köp en hjälm:confused:
 

Rey

Rolex
Mina klockor lever så pga att jag inte får ha klocka på sjukhuset :) Det funkar fint att göra så!
 

par

Patek
2-Faktor
Klart den ska användas. En klocka som inte används gör dig inte speciellt glad. Slit den och ha kul med den!
 

Cryssarn

Rolex
Använder inte mina klockor på jobbet. Dels för att ingen är trycktestad just nu, dels för att jag inte känner för att kräla runt i smutsiga bilar i Tennessee värmen med klockan på och dels för att jag inte vet vad det är i kemikalierna vi använder.
 

Hawk100

Rolex
Lägg den på en sammetskudde under en ostkupa av glas och bara titta på den! En klocka är ett ömtåligt precisionsinstrumet tillverkat av hundratals små bräckliga delar och ihopsatt av människor med åratals utbildning! Det säger sig ju själv att det inte kan vara lämpligt att gå runt med något sådant känsligt på armen i den hårda och tuffa verklighet vi lever våra dagliga liv i.....
 
Topp