• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Länk + ändlänkar till Tudor 7017?

Båtkocken

Panerai
2-Faktor
Jag har googlat runt lite och många verkar köra med oysterlänken 7836 till Tudor 7017 men sen har det skiljt sig när det kommer till ändlänkarna. 258, 382, 598.. vad är skillnaden på dessa och vilken passar bäst? Finns det fler?

Kort och gott vad ska jag jaga för länk (oyster) och ändlänkar?
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Köpte en flång ny 78360 länk med 589 ends hos Rob för 4700:- för några år sedan....men korrekt ska va 7836/382....
 
  • Like
Reactions: Per

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Jag har googlat runt lite och många verkar köra med oysterlänken 7836 till Tudor 7017 men sen har det skiljt sig när det kommer till ändlänkarna. 258, 382, 598.. vad är skillnaden på dessa och vilken passar bäst? Finns det fler?

Kort och gott vad ska jag jaga för länk (oyster) och ändlänkar?
http://www.network54.com/Forum/2076...mm+Bracelet+------12+links+-----US590+shipped

http://www.network54.com/Forum/207673/thread/1401982644/FS+rolex+bracelet+7836+whith+282+endlinks
 

Båtkocken

Panerai
2-Faktor
Ser det här ut att vara äkta vara?

763093290_o.jpg

763093313_o.jpg

763093384_o.jpg

763093258_o.jpg

763093303_o.jpg
 

Pistol_Pete

Panerai
Blåser liv i en gammal tråd.
Jag testade en billig aftermarket oysterlänk jag hittade på eBay men ändlänkarna passade såklart inte.
Rob E vill ha 11000 för en ny länk och det känns rätt styvt.
Är det någon som har ett bra tips på var man kan hitta en ny, eller begagnad Oysterlänk och ändlänkar till en Tudor 7017?
Tack på förhand!
 

Båtkocken

Panerai
2-Faktor
Här är den jag köpte (om länken fungerar) men nu verkar den inte finnas kvar eller så har dom bytt namn eller något på den. Fanns en del för Tudor där.
 

Pistol_Pete

Panerai
Damn!
Länken funkade men som du säger verkar varan inte finnas längre...
The search goes on!
Alla tips är välkomna, jag letar efter en Oysterlänk till en Tudor 7017. Om någon har en eller har en länk får ni gärna höra av er!
 

Johanw

Cartier
Jaga på. Jag hittade en 9080 på Ebay med en 7836/382 och frågade säljaren om han ville sälja länken löst. Eftersom jag sett att klockan legat länge i omgångar så ville dom väl ha in lite cash.
 

Johanw

Cartier
Har också kört på en sådan aftermarket ebaylänk och funkar hur fint som helst men till slut så börjar det söka en att den inte är "äkta" och då börjar jakten ;)
 
Topp