Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Länk/Armband till en gammal Tissot Sideral S - Tips?

Diskussion i 'Vintage' startad av Anders Forsberg, 7 april 2015.

1. Anders Forsberg
    Trådstartare

Anders Forsberg Borgare

Från:
    Malmö
    Har gått och funderat på det där med klockor från och till under någon månad...
    ...mycket för att kollegor på jobbet börjat skaffa och titta på lite finare ur.

För att hålla någon hyfsat realistisk nivå på det hela så spanas det främst efter en Planet Ocean, orange, eller eventuellt en Breitling Chronomat Longitud, med gul urtavla (gillar färgklickar).

Men det var inte det som denna tråden var till för...

...utan istället att jag ramlade över en auktion på en Tissot Sideral S vars tid var på väg att gå ut. Visste inget alls om klockan (eller klockor över huvud taget, för den delen), men tyckte att den såg lite rolig ut i sin kompositkonstruktion.
    Inga direkta pengar (åtminsonte inte i jämförelse med ovan nämnda ur, som kräver godkännande av frun) att tala om gjorde att det blev ett spontanbud och vinst.

Från början var tanken att köpa och sedan snabbt sälja. Men jag börjar gilla klockan mer och mer, och jag kan ju lika gärna behålla den tills att jag hittat rätt klocka.
    Men. På bilderna (har inte ens hunnit få hem klockan ännu) ser det ut som om det är ett svart läderarmband av billigaste kvalisort. Lirar inte riktigt med klockans sjuttiotalskänsla.

Så... Tips på vad jag istället har runt armen uppskattas stort!

Bifogade filer:

marconimotet, theargonaut och Fixoflex gillar detta.
  2. Anders W

Anders W Friends of KS

Från:
    Stockholm
  3. Fixoflex

Fixoflex Friends of KS

Från:
    Småland
    Den där var sval! Tropic skulle funka utmärkt! :)

Mycket kul som du sa för relativt liten summa!

Icaras och Anders Forsberg gillar detta.
  4. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Tropic funkar alltid, men tror den där skull kunna lira rätt bra på ett gubbmesh eller milanese, dvs ett lite tunnare mesh inte sharkmesh.

Typiskt 70-tal...

Fixoflex, marconimotet och Gummo gillar detta.
  5. Anders Forsberg
    Trådstartare

Anders Forsberg Borgare

Från:
    Malmö
    Jo, det blir nog en svart tropic på ett eller annat sätt. Hade gärna sett att man hade sömmar eller liknande som tar upp färgen från sekundvisaren, men går bet på detta. Nåja.

Provar nog en Milanese också, bara för att känna av... Är det rent stål man ska ha, eller kan man köra svart här också?
    "Kan" tas med en nypa salt, givetvis. Väl medveten om att detta är subjektivt - men det är ju inte för inte som detta kallas ett diskussionsforum! ;)

6. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Instämmer i kören. Självklart förtjänar den ett riktigt Tropic. Överlägset bästa gummit till en vintageklocka!

marconimotet gillar detta.
  7. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Dom där kom på nåt konstigt stållänk med sliding clasp . Tänk plattjärn . Ska se om jag hittar nån bild . Men ett tropic som är lite större med mindre änddelar vore snyggt . Som följer boettformen .

ridotta_MG_9932_MG_9932.jpg

Anders Forsberg och eriksson850 gillar detta.
  8. _jonte

_jonte Friends of KS

NSA-länk hade vart snyggt. Annars Tropic som redan nämnts..

9. Anders Forsberg
    Trådstartare

Anders Forsberg Borgare

Från:
    Malmö

Har sett dessa på Ebay... Och visst, originallooken är rätt många gånger. Men kanske inte denna gång.
    Tycker att den orangefärgade tavlan är riktigt läcker dock!
    Sett att det säljs även en sådan på bukten, men känner att det kanske är bäst att motstå frestelsen att modda mitt första automatur någonsin!
    ...första veckan i vilket fall som helst! ;)

10. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Fanns med denna modellen av band oxå . Detta är en Tissot electronic

3367_6.jpg

Anders Forsberg gillar detta.
  11. Anders Forsberg
    Trådstartare

Anders Forsberg Borgare

Från:
    Malmö
    Det är väl iofs lite roligt - och original - men bör väl vara i stort sett omöjligt att finna?

Någon som förresten vet vilken bredd på armband som gäller?