• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Länk/Armband till en gammal Tissot Sideral S - Tips?

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Har gått och funderat på det där med klockor från och till under någon månad...
...mycket för att kollegor på jobbet börjat skaffa och titta på lite finare ur.

För att hålla någon hyfsat realistisk nivå på det hela så spanas det främst efter en Planet Ocean, orange, eller eventuellt en Breitling Chronomat Longitud, med gul urtavla (gillar färgklickar).

Men det var inte det som denna tråden var till för...

...utan istället att jag ramlade över en auktion på en Tissot Sideral S vars tid var på väg att gå ut. Visste inget alls om klockan (eller klockor över huvud taget, för den delen), men tyckte att den såg lite rolig ut i sin kompositkonstruktion.
Inga direkta pengar (åtminsonte inte i jämförelse med ovan nämnda ur, som kräver godkännande av frun) att tala om gjorde att det blev ett spontanbud och vinst.

Från början var tanken att köpa och sedan snabbt sälja. Men jag börjar gilla klockan mer och mer, och jag kan ju lika gärna behålla den tills att jag hittat rätt klocka.
Men. På bilderna (har inte ens hunnit få hem klockan ännu) ser det ut som om det är ett svart läderarmband av billigaste kvalisort. Lirar inte riktigt med klockans sjuttiotalskänsla.

Så... Tips på vad jag istället har runt armen uppskattas stort!
 

Bilagor

  • hd_item_263546_c5f70e1faa.JPG
    hd_item_263546_c5f70e1faa.JPG
    120.1 KB · Visningar: 174

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Jo, det blir nog en svart tropic på ett eller annat sätt. Hade gärna sett att man hade sömmar eller liknande som tar upp färgen från sekundvisaren, men går bet på detta. Nåja.

Provar nog en Milanese också, bara för att känna av... Är det rent stål man ska ha, eller kan man köra svart här också?
"Kan" tas med en nypa salt, givetvis. Väl medveten om att detta är subjektivt - men det är ju inte för inte som detta kallas ett diskussionsforum! ;)
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Dom där kom på nåt konstigt stållänk med sliding clasp . Tänk plattjärn . Ska se om jag hittar nån bild . Men ett tropic som är lite större med mindre änddelar vore snyggt . Som följer boettformen .

ridotta_MG_9932_MG_9932.jpg


Har sett dessa på Ebay... Och visst, originallooken är rätt många gånger. Men kanske inte denna gång.
Tycker att den orangefärgade tavlan är riktigt läcker dock!
Sett att det säljs även en sådan på bukten, men känner att det kanske är bäst att motstå frestelsen att modda mitt första automatur någonsin!
...första veckan i vilket fall som helst! ;)
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Det är väl iofs lite roligt - och original - men bör väl vara i stort sett omöjligt att finna?

Någon som förresten vet vilken bredd på armband som gäller?
 
Topp