• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Länk eller läder?

MJ24

Patek
2-Faktor
Går inte att säga generellt, utan beror på vilken klocka vi pratar om, samt även tillfälle i vissa fall.
 

romanov

Cartier
Gillar alla tre, allt beror på vad det är för klocka, har lyckats klämma in alla alternativen i min lilla trio...
48A90F89-9AF3-4623-BAA2-E1AC21DB1466_zpsha8upnu1.jpg

Grym trio !! :)
 

mouqvist

Rolex
Skulle säga länk som är mer praktiskt, särskilt på dykarklocka.
Men i vissa fall väljer bort länk, främst när de är blankpolerade (ex Sjöö Sandström, Aqua Terra, Breitling). Då blir de snabbt fula med en massa mikrorepor. Bättre med gummi eller canvas då, alt hitta mattpolerad eller blästrad länk.
 

Oktogon

Panerai
Beror ju helt på klocka såklart. Dressare föredrar jag på läder, medan sportstål är bäst på länk. Speciellt om det är oyster :cool:
 

Birka77

Omega
Tycker valet av band beror helt på dagsformen. Sen går jag nog emot de flesta och kan tycka att det både kan se bra ut och är helt ok med att man har en dykare till kostym
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Kör det mesta, ombyte förnöjer. Beror som sagt helt på klockan. Jag vet inte hur många klockor man svurit över då man lyckats göra en märke vid bytet av armband, trots hyfsat bra verktyg och tejp för att säkra upp, så nu blev jag lite nyfiken på Panerian då någon i tråden skrev att det var så lätt att byta. Är det så?
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Kör det mesta, ombyte förnöjer. Beror som sagt helt på klockan. Jag vet inte hur många klockor man svurit över då man lyckats göra en märke vid bytet av armband, trots hyfsat bra verktyg och tejp för att säkra upp, så nu blev jag lite nyfiken på Panerian då någon i tråden skrev att det var så lätt att byta. Är det så?
Använder en tandpetare till mina som har lugholes, omöjligt att repa då. Så skaffa en med lugholes, ex en gammal sportrolle :)
 

Ola G

Cartier
Beror helt på klockan men till vardags länk och till fest läder
Med vänlig hälsning
Ola G
 
Topp