Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Länk med komplikationer

Diskussion i 'Vintage' startad av Strindberg, 8 juli 2016.

1. Strindberg
    Trådstartare

Strindberg Biskop

I dag när jag letade fram ett fickur åt @osverigeo så dök den här upp i lådan.
    image.jpeg
    Snygg klocka i största allmänhet, originalask hade jag tydligen också.
    Det roligaste är kanske ändå AM-länken, med en praktisk (dock aningen daterad) kalender.
    image.jpeg
    Klockan är även ursprungligen såld till någon med trädstockar till armar, den var på yttersta hålet, och urmakaren hade dessutom prydligt nitat dit en förlängning (som tyvärr gör att den stänger dåligt, men den är sjukt kul).
    image.jpeg
    Så kunde de se ut "förr i ti'n".

Ännu ett wristshot på mitt loppisfynd (som jag inte får posta i loppistråden pga trådnazism;)):
    image.jpeg

Cougan, rogart-63, Icaras och 13 andra gillar detta.
  2. osverigeo

osverigeo Borgare

Från:
    Mamma
    Stabilt!! Taggad!!

3. Martin Lovasz

Martin Lovasz Borgare

Från:
    Göteborg
    En klocka för en speciell månad, man får göra en research när man kan ha den på armen. :)

eriksson850 och Strindberg gillar detta.
  4. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Februari -17 funkar den. :)
    Edit förutom att du får sluta använda den lite tidigare...

Martin Lovasz gillar detta.