Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Länk till 5513...?

Diskussion i 'Vintage' startad av Denke, 23 januari 2013.

1. Denke
    Trådstartare

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Någon som har koll på vilken ref det ska vara på länken till en Rolex 5513 från -75? Inte för att jag tänker köra den på annat än nato, men en vill ju gärna ha en ändå...och jag får inte riktigt rätsida på alla referenser och ändbitar...

Någon som vet eller som har en bra länk till någon referensförteckning?

Tack! :)

2. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Jag skulle tro att en 9315 (vikt med dykförlängning) är den som är mest rätt.

3. Denke
    Trådstartare

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
  4. max

max Dancing Queen

Från:
    Kungsholmen
    93150 kom ju -74 så även en sådan kan vara rätt. Som vanligt med rolex så är det ju inga klara och tydliga linjer mellan generationerna.
    Så 1975 såldes 5513 i både 9315 med 280-ändlänkar och 93150 med 580-ändlänkar varianten.

EDIT: Visste att jag hade sidan nånstans, bokmärket låg bara under fel kategori :)
    http://www.rolexforums.com/showthread.php?t=73646

5. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Och det har garanterat funnits ex som sålts på såväl 7836 och 7206 vid samma tidpunkt...