• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Länk till Omega SM 300 165.024

Permar

Breitling
Hejsan,

Har precis skaffat min första "riktiga" klocka, en Omega SM 300 från sent 60-tal, som jag är sjukt nöjd med. Klockan kom med ett läderband som nu är bytt mot ett Zulu, men jag skulle helst vilja få tag på en passande länk. Har hört mig för på Krons med de var osäkra om det gick att få tag på en originallänk. Om det är original eller inte är dock inte det viktigaste, huvudsaken är att det är en passande Omega-länk (typ 1171) som funkar med modellen.

Om någon har en passande länk är jag således väldigt intresserad. Om inte så skulle jag uppskatta tips på länkar som kan funka och var man kan få tag i dem.

Ps. Har bara varit medlem här i två veckor men är redan fast. Sjukt imponerad av er kunskap och era samlingar :)

Nedan följer några bilder på klockan i fråga (sorry för halvtaskig bildkvalitet).

image_zpsf57ce7a5.jpg


image_zps6865412a.jpg


image_zpsf728f7a0.jpg
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Posta gärna i diskussionsdelen av forumet så får du nog mer folk som läser.
Just med länk så blir det nog svårt att hitta sån via en handlare, och Det enda jag kan se från omega är den på ett läderband.
Välkommen till forumet btw, grym dinka du kan stoltsera med.


Här kommer lite "300" info.

Seamaster
300
Diver watch

Reference
ST 165.0024
International collection
1962
Movement
Type: Automatic (mechanical)
Caliber number: 550 / 552
Cal. 550
Created in 1960, 17 jewels
Cal. 552
Created in 1958, 24 jewels
Both with central sweep-second hand
Case
Stainless steel
Case back
Screw-in
Dial
Mat black with luminous hour markers and luminous metal hands.
Crystal
Domed triple layer armoured hesalite
Bracelet
Stainless steel (attached)
Water resistance
200 meters
 
Topp